۱۳۸۹ تیر ۱, سه‌شنبه

قاضي‌القضات فلسطين مطرح كرد: طرح هاي صهيونيستي‌ براي تخريب مسجد الاقصي
یکشنبه 30 خرداد 1389 ساعت 0:28

وی در این گفت و گو ابراز داشت: صهیونیست‌ها برای یهودی سازی مسجد‌الاقصی و قدس شریف تلاش‌های فراوانی داشته‌اند و از طریق تونل‌های حفر شده و در حال حفر در زیر مسجد‌الاقصی اهداف خود را دنبال می‌کنند.

به گزارش سرویس بین‌الملل مرکز خبر حوزه، وی در این گفت و گو ابراز داشت: صهیونیست‌ها برای یهودی سازی مسجد‌الاقصی و قدس شریف تلاش‌های فراوانی داشته‌اند و از طریق تونل‌های حفر شده و در حال حفر در زیر مسجد‌الاقصی اهداف خود را دنبال می‌کنند

التمیمی ادامه داد: آنها در عین حال مشغول بیرون راندن فلسطینی‌ها از سرزمین خویش و سیطره بر مقدار بیشتری از سرزمین‌ فلسطین هستند.

وی خاطرنشان کرد: آنها به دنبال از بین بردن هویت هزاران فلسطینی و محو آثار اسلامی در قدس شریف هستند و همه اینها در حالی انجام می‌گیرد که شاهد عکس‌العمل مناسبی از سوی کشورهای عربی نمی‌باشیم.

قاضی‌القضات فلسطین گفت: فلسطینی‌ها به تنهایی نمی‌توانند سرزمین خود را آزاد کنند کما اینکه قضیه فلسطین نیز تنها مربوط به فلسطین‌ها نمی‌باشد بلکه مربوط به مساله انسانیت است واز اوجب واجبات امت اسلامی به شمار می‌رود.

وی اوضاع قدس شریف را مصیبت‌بار خواند و اظهار داشت: رژیم صهیونیستی، خانه‌ها را ویران و زمین‌ها را مصادره می‌کند و مشغول شهرک‌سازی است.

التمیمی اعلام کرد: هم‌اکنون رژیم صهیونیستی در حال دسیسه برای تخریب مسجدالاقصی و بنیانگذاری هیکل سوم به جای مسجد‌الاقصی است.

وی با اشاره به ساخت مجموعه‌ای از کنیسه‌ها در اطراف مسجد‌الاقصی گفت: آنها مشغول برنامه‌ریزی برای جذب 10 میلیون گردشگر بعد از تغییر قدس به یک شهر یهودی هستند.

رییس کمیته اسلامی حمایت از قدس افزود: آنها با تغییر تاریخ می‌خواهند این شهر را منحصرا برای یهود و مهد تمدنی یهود معرفی کنند و تصمیم اخیر حکومت نتایناهو برای اخراج 70 هزار فلسطینی از کرانه باختری و قدس به اردن و غزه در همین راستا تعریف می‌شود.

وی با هشدار نسبت به حفاری‌های قسمت زیرین مسجد‌الاقصی و احتمال تخریب مسجد گفت: رژیم صهیونیستی به دنبال ایجاد یک ارتعاش زمینی است تا مسجد‌الاقصی خراب گردد و آنگاه آنها بتوانند هیکل سوم را بر آن بنا کنند.

التمیمی ادامه داد: از طرفی این رژیم سال‌هاست که از ورود نمازگزاران جوان به مسجد‌الاقصی جلوگیری می‌کند به گونه‌ای که اهل قدس، رفتن به مکه مکرمه را راحت‌تر از وارد شدن به مسجد‌الاقصی می‌بینند.

وی، یادآور شد: بسیاری از علما اجازه ورود به مسجد‌الاقصی را ندارند و من نیز از نوامبر سال 2007 از ورود به مسجد‌الاقصی منع شدم و هم اکنون به دور از خانواده‌ام هستم و این کارها برای جلوگیری از تاثیر‌گذاری بر اهل قدس است.

قاضی‌القضات فلسطین گفت: هر کس سخنی بگوید و انتقاد کند، از وارد شدن به این مسجد مبارک منع می‌شود و این‌ها علاوه بر تجاوز این رژیم به حقوق انسانی است، زیرا خود سرانه به بازداشت جوانان دست می‌زنند.