۱۳۸۹ خرداد ۲۰, پنجشنبه

هشدار اردوغان به اسرائيل: درباره مجازات جمعي مردم غزه سكوت نمي كنيم دوشنبه 17 خرداد 1389 ساعت 1:54

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه های الجزیره و العربیه، رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه و بشار اسد رئیس جمهوری سوریه امروز پس از دیدار با یکدیگر در شهر استانبول در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک شرکت کردند.

اردوغان در ابتدا تاکید کرد : غزه اکنون به زندان بزرگ تبدیل شده است، ما نمی توانیم در برابر مجازات دسته جمعی مردم این منطقه سکوت کنیم، هرگز سکوت نخواهیم کرد.

نخست وزیر ترکیه بر ضرورت پایان دادن فوری به محاصره ظالمانه غزه تاکید کرد و گفت : ترکیه برای رفع نیازهای مردم این منطقه کاملا آماده است.

اردوغان بار دیگر با رد ادعای غرب مبنی بر تروریست بودن جنبش حماس، بر تمایل جدی ترکیه برای برقراری آشتی میان حماس و فتح تاکید کرد.

بشار اسد نیز با تسلیت به اردوغان به سبب شهادت شماری از اتباع این کشور در حمله ددمنشانه اخیر رژیم صهیونیستی به کاروان آزادی گفت : تنها نکته جدید در جنایت اخیر اسرائیل این است که این رژیم هرگز نخواهد توانست اتهام تروریست بودن را به قربانیان این جنایت نسبت دهد.

وی خاطر نشان کرد : ابتکارعمل ترکیه، مانع تراشی اسرائیل در برابر صلح را افشا کرد.

اسد تصریح کرد : اسرائیل اهداف متعددی از حمله به کاروان آزادی داشت که مهمترین هدف این بود که ترکیه بهای فعالیت جدی خود برای صلح را بپردازد.

وی خاطر نشان کرد : میانجیگری بی طرفانه ترکیه، موضع اسرائیل را بر ملا کرد.

اسد گفت : اسرائیل با این اقدام(جنایت حمله به کاروان آزادی) پیامی را برای ترکیه به سبب حمایت از حقوق مردم فلسطین ارسال کرد.

رئیس جمهوری سوریه تصریح کرد : اسرائیل بداند تا زمانی که اراضی دیگران را اشغال کرده، دشمن صاحبان این سرزمینها باقی خواهد ماند.