۱۳۸۹ خرداد ۱۶, یکشنبه

به گزارش مركز اطلاع رسانی فلسطین، خانم سارا كولبورن بعد از برگشت از لندن طی كنفرانسی مطبوعاتی اظهار داشت كه چگونگی شروع حمله نظامیان صهیونیستی به كاروان آزادی را خاطر نمی آورد؛ ولی اولین چیزی كه شنیده است صدای شلیك گلوله بود؛ پس از آن 4 جسد را در داخل كشتی مشاهده كرد كه به ضرب گلوله به قتل رسیده بودند وناگهان نظامیان اسرائیلی را پیش روی خود دید که او وسایر اعضای كاروان دستگیرو تلفن های همراه و دوربین های آنها ضبط کرده ومجبورشان کردند در یک خط بزانو شوند.

وی ضمن تاكید بر اینكه كاروان آزادی هیچ گونه ارتباطی با سازمان های تروریستی و یا اسلامی نداشته است، ادعای روزنامه تایمز انگلیس مبنی بر اینكه این كاروان سعی در رساندن كمك های مالی به جنبش مقاومت اسلامی "حماس" و حضور تروریست ها در آن را رد كرد.

این فعال انگلیسی یهودی تبار خاطر نشان كرد كه هدف تمامی فعالان ناوگان آزادی طبق نظر سازمان ملل متحد رساندن كمك های امدادی و تجهیزات پزشكی به ساكنان نوار غزه بود و مسلما این گونه تلاش ها جهت كمك رسانی به مردم ستمدیده غزه نمی تواند اقدامی تروریستی باشد.

كولبورن ادعاهای اسراییل در مورد حمل سلاح توسط اعضای كاروان را قاطعانه رد کرد و یادآور شد: هیچ كدام از اعضای كاروان به نظامیان صهیونیستی حمله نكرد و احدی از آنها سلاح در اختیار نداشت؛ چرا كه قبل از حركت ناوگان تمامی اعضا در تركیه بازرسی شدند، فعالان تنها چاقو برای صرف غذا و میوه در اختیار داشتند كه حتی از آن نیر علیه نظامیان اسراییل استفاده نكردند.

وی ضمن تکذیب چند باره حمل هرگونه سلاح توسط اعضای كاروان خاطر نشان کرد که نظامیان اسراییلی از هر طرف به سمت ناوگان شلیك و در نهایت خشونت و بی رحمی با فعالان برخورد می كردند.

مدیر كاروان های جنبش همبستگی با فلسطین، تصریح كرد كه به برخی از اعضای انگلیسی كاروان اجازه دریافت خدمات از كنسولگری این كشور حتی بعد از رسیدن به بندر اشدود و در مدت زمان بازداشتشان در زندان بیر شیافی اسراییل داده نشد.
خانم كولبورن اظهار داشت كه تنها هدف اسراییل از این اقدام ممانعت از رساندن كمك های امدادی به نوار غزه می باشد. وی از عزم جدی خود برای تدوام مقابله با محاصره ظالمانه نوار غزه سخن به میان آورد و ابراز امیدواری كرد كه فداكاری های شهدای كاروان آزادی به هدر نرفته وبه ثمر برسد.