۱۳۸۹ تیر ۱, سه‌شنبه

[ 22/06/2010 - 03:04 ب.ظ ]
قدس اشغالی ـ مركز اطلاع رسانی فلسطین

بعد از ظهر امروز سه شنبه (22/6/2010) صحن هاي مسجد مبارك الاقصي شاهد درگيري هاي فيزيكي نمازگزاران فلسطینی حاضر در داخل اين مسجد با عناصر پلیس رژیم صهیونیستی بود.

به گزارش مركز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع محلی قدس اشغالی، این درگیری ها پس از آن شروع شد كه جوانان فلسطینی دو تن از شهرك نشینان صهیونیست را كه ضمن هتك حرمت مسجد مبارك الاقصی اقدام به گردش در داخل این مسجد كرده و سعی داشتند آیین های مذهبی برگرفته از آموزه های تلمودی را در صحن های این مسجد ادا كنند، به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده و این منطقه را ترك كردند.

عناصر پلیس رژیم صهیونیستی به منظور حمایت از شهرك نشینان صهیونیست وارد ماجرا شدند، اما تاكنون نتوانسته اند عاملان ضرب و شتم افراد مذكور را بازداشت كنند. شهروندان فلسطینی نیز به منظور ممانعت از ورود نظامیان صهیونیست به داخل مسجد الاقصی و تلاش آنها برای جستجوی جوانان فلسطینی عامل حمله به شهرك نشینان صهیونیست در داخل مسجد تجمع كردند كه این مساله به وقوع درگیری های فیزیكی میان نظامیان صهیونیستی و نمازگزاران فلسطینی حاضر در داخل مسجد الاقصی شد.

نظامیان صهیونیستی همچنان به صورت گسترده ای در ورودی های مسجد مبارك الاقصی مستقر شده اند و تلاش دارند جوانان فلسطینی تحت تعقیب خود را بازداشت كنند.