۱۳۸۹ تیر ۳, پنجشنبه

پنجشنبه 3 تیر 1389 [ 24-06-2010 ] | 21:47
اندازه فونت :
مجمع پارلماني شوراي اروپا((PACE
مجمع پارلماني شوراي اروپا (((PACE با تصويب قطعنامه‌اي، يورش ماه گذشته نظاميان رژيم اسرائيل به کاروان آزادي غزه که با هدف شکستن حصرغزه راهي اين منطقه بود را محکوم کرد است.

اين مجمع با اعتراض به حمله مرگ‌بار رزيم اسرائيل به کاروان آزادي غزه در آب‌هاي بين‌المللي، اين عمل را نقض کامل قوانين بين‌المللي و ناديده گرفتن آشکار قوانين اعلام کردند.


اين قطعنامه همچنين مصرانه خواستار پايان کامل محاصره نوارغزه به‌دست اسرائيليان است و اين عمل را تلاشي حياتي براي کاهش تنش‌ها و ادامه حرکت مثبت در مذاکرات صلح خاورميانه مي‌داند.

اين درحالي است که، کماندوهاي ارتش اسرائيل در 31 ماه مه (10 خرداد) در آب‌هاي بين‌الملل درياي مديترانه، به ناوگان آزادي حمله کردند که براثر آن حداقل 20 فعال صلح از جمله 9 تبعه ترک کشته و حدود پنجاه نفر زخمي شدند.

هم‎چنين مجمع پارلماني شوراي اروپا همچنين، توقف ادامه شهرک‌سازي اسرائيليان در سرزمين‌هاي اشغالي فلسطين، به‌ويژه در بيت‌المقدس شرقي خواستار شد.

در همين ارتباط پارلمان اروپا هفته گذشته با تصويب قطعنامه‌اي خواستار تحقيق بي‎طرفانه در موضوع حمله اسرائيل به کاروان بشردوستانه آزادي غزه شد.

قطعنامه پارلمان اورپا که در متن آن به لزوم پايان‌‌ دادن فوري محاصره غزه اشاره شده است، پنجشنبه(27خرداد) به تصويب اعضاي اين پارلمان رسيد.