۱۳۸۹ خرداد ۲۰, پنجشنبه

[ 09/06/2010 - 12:53 ب.ظ ]
بروكسل ـ مركز اطلاع رسانی فلسطین

كمیته اروپایی لغو محاصره نوار غزه از تجهیز یک فروند کشتی سوئیسی جهت مشارکت در ناوگان آزادی 2 كه انتظار می رود طی چند هفته آینده به سمت غزه حركت كند، خبر داد.

به گزارش مركز اطلاع رسانی فلسطین، انور غربی نماینده این كمیته در سوئیس ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت این تصمیم در پایان هفته اعتراضات روزانه در برابر مقر سازمان ملل متحد در ژنو که به دعوت انجمن "حقوق بشر برای همگان" و كمیته اروپایی لغو محاصره با مشاركت 20 انجمن دیگر و احزاب سیاسی سوئیس از جمله "حزب میانه رو" ، "حزب مردم"، "حزب سوسیالیست"، "حزب سبز" و "حزب كارگران" برگزار شد ، اتخاذ شده است .

غربی امروز چهارشنبه (9/6/2010) طی نشست مطبوعاتی افزود: بعد از اعلام آماده سازی كشتی سوئیسی،‌ اقدامات گسترده ای برای جمع آوری كمك ها شروع شده است، به گونه ای كه ده تن از شخصیت های سیاسی،‌هنری و ورزشی مشهور سوئیس از این كشتی حمایت كرده اند.

رئیس انجمن حقوق بشر برای همگان و عضو كمیته اروپایی لغو محاصره خاطر نشان كرد: این كشتی بیشتر از طرف شخصیت های برجسته اروپا حمایت می شود و به ویژه بعد از جنایت صهیونیست ها علیه اولین ناوگان آزدی جمع آوری كمك های با استقبال چشمگیری مواجه شده است.

وی یادآور شد: جنایت نظامیان رژیم صهیونیستی علیه شركت كنندگان در ناوگان آزادی انگیزه ای مضاعف برای آزادگان جهان است تا حمایت های خود را برای كاروان های لغو محاصره ظالمانه غزه بیش از پیش افزایش دهند.