۱۳۸۹ تیر ۶, یکشنبه


تظاهراتی که انتظار می رود100هزارنفربه آن بپیوندند در اسراییل به سمت منزل نتانیاهو آغاز شد
1389/04/06


"راهپیمایی گلعاد شالیط " نام طرحی است که انجمن هواداران شالیط در رژیم صهیونیستی آن را پایه ریزی کرده و براساس ان تظاهراتی گسترده از صبح روز یکشنبه (امروز) از جلوی منزل پدر شالیط در منطقه متسبیه هیلا در شمال فلسطین اشغالی آغاز خواهد شد وشرکت کنندگان در این تظاهرات با گذر از شهرهای مختلف فلسطین اشغالی پس از 12 روز در جلوی منزل بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل در قدس اشغالی تحصن خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل ازرسانه های صهیونیستی هواداران ازادی شالیط نظامی اسیر صهیونیستی که دقیقا 1462 روز از اسارتش به دست مبارزان فلسطینی می گذرد اعلام کرده اند پس از پایان روز دوازدهم تا زمان آزادی شالیط در برابر منزل نتانیاهو تحصن خواهند کرد.

انجمن هواداران ازادی شالیط اعلام کرده است نتانیاهو تنها به این دلیل که نباید تسلیم خواسته های جنبش حماس شود از پذیرش خواسته های حماس طفره می رود و چشمانش را بر روی شالیط بسته است.

به نقل از رسانه های عبری زبان در ابتدای شروع این راهپیمایی شمار نفرات 2500 نفر بودند اما با گذشت تنها چند ساعت این تعداد به 10 هزار نفر رسیده اند و پیش بینی می شود پس از 12 روز و به هنگام عبور این کاروان از شهرهای مختلف فلسطین اشغالی تعداد نفراد به 100 هزار نفر هم برسد.

برهمین اساس پلیس صهیونیستی بلافاصله پس از مشاهده حجم معترضین دستور داد ترتیبات خاصی را برای تامین مسیر راهپیمایی فراهم نمایند.

ظاهرا صدها نیروی امنیتی نیز راهپیمایی کنندگان را مشایعت می کنند تا در مسیرهای پیش بینی شده مانع از وقوع اقداماتی شوند که پلیس اسراییل نام آن را " اقدامات خرابکارنه" گذاشته است.

برپایه این گزارش، نوعام شالیط پدر نظامی اسیر اسراییلی به همراه مادر این نظامی پیش از آغاز راهپیمایی اعلام کردند که به منزلشان در شمال فلسطین اشغالی برنخواهند گشت مگر اینکه فرزندشان را به همراه خود به منزل برگردانند.

نوعام شالیط در جمع هواداران شالیط گفت: متاسفانه حکومت با قضیه فرزندم تجاری برخورد می کند و انگار نه انگار که ما در باره یک سرباز ارتش اسیر و زنده سخن می گوییم... حکومت فکر می کند بقالی است. افیفا شالیط مادر شالیط نیز گفت امیدواریم به کمک راهپیمایی کنندگان به حکومت بفهمانیم که ما ازادی فرزندمان را می خواهیم حال هرچقدر بهای ان سنگین باشد. ما به خانه برنمی گردیم مگر فرزندمان همراهمان باشد.

به هنگام سخنرانی پدرو مادر شالیط هواداران وی با اعلام کلمه صحیح است همراهی خود را با اظهارات پدر شالیط اعلام کردند. شرکت کنندگان در این راهپیمایی که هریک آدمکهایی از گلعاد شالیط را در دست داشتند با سردادن شعارهایی خواستار ازادی همه اسرای فلسطینی در برابر شالیط شدند. شرکت کنندگان با خشم فریاد می زدند حتی آنانی را که گفته می شود دستشان به خون اسراییلی آغشته است هم باید ازاد گردد.

سازماندهندگان این تظاهرات برای افزایش تعداد همراهان خود طی دو هفته گذشته در یک برنامه طراحی شده هزاران اس ام اس ارسال کرده اند و خواستار پیوستن شمار بیشتری از اسراییلی ها به این راهپیمایی اعتراضی شده اند. چند روزنامه صهیونیستی نیز این انجمن را همراهی کرده است. بنابر گزارشهای رسیده شمار زیادی از چهره های سیاسی، فرهنگی، ورزشی و مهم صهیونیستی مشارکت خود را در این راهپیمایی 12 روزه اعلام کرده اند. روزنامه معاریو نیز نام و تصویر تعدادی از این شخصیتها را منتشر کرد.

جنبش حماس که شاخه نظامی اش در 26 ژوئن سال 2006 به همراه کمیته های مقاومت مردمی و گروهی موسوم به ارتش اسلام در گذرگاه کرم ابوسالمم به دنبال یک درگیری با نظامیان صهیونیست موفق به هلاکت سه نظامی و اسارت شالیط شده بود اعلام کرده است در ازادی ازادی یکهزار اسیر فلسطینی حاضر است شالیط را ازاد کند.

اسراییل با راه اندازی جنگ 22 روزه قصد داشت حماس را از این خواسته منصرف کند اما با شکست در این جنگ تنها سعی دارد مانع از تکرار تجربه حزب الله لبنان برای حماس شود. حکومت نتانیاهو معتقد است که در صورت پذیرش خواسته حماس این جنبش به یک پیروزی روحیه آور دست پیدا خواهد کرد.