۱۳۸۹ تیر ۱۰, پنجشنبه

سردار نقدی: دغدغه همه ملت ایران ثبات امنیت و آزادی فلسطین است

تاریخ:1389/04/09 ساعت:04:27:01 کد:17966

سردار نقدی: دغدغه همه ملت ایران ثبات امنیت و آزادی فلسطین است


تصویر بزرگ

رئیس بسیج مستضعفین اظهار داشت: دغدغه همه ملت ایران ثبات امنیت و آزادی فلسطین است.


به گزارش خبرگزاری فارس ، محمدرضا نقدی ظهر امروز در دیدار با سران عشایر آذربایجان غربی که در اتاق جلسات فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آذربایجان غربی تشکیل شد، اظهار داشت: عشایر ارزش‌های انسانی را در خود حفظ کرد‌ه‌اند و با مردم دوست و صادق هستند و بر این اساس است که روابط انسانی بین آنها زنده مانده است.
وی تحمل سختی‌ها و زندگی سالم و بدون دست‌اندازی به دیگران را از دیگر ویژگی‌های عشایر برشمرد و تصریح کرد: پاسداری از ارزش‌های اسلامی از وظایف عشایر است.

این مقام مسئول عشایران را از سرمایه‌های گرانقدر و ذخایر ارزش‌های انقلاب عنوان کرد و گفت: در طول تاریخ انقلاب اسلامی ایران عشایر در شرایط سخت جغرافیایی مددکار مرزبانان بودند و خواهند بود.

نقدی اضافه کرد: فداکاری، صداقت و صله‌رحم از ارزش‌های عشایری است که باید آنها را در طول زمان حفظ کرد.

وی اظهار داشت: شخصیت انسانی در عشایر زنده است و آمار بالای شهدا و بسیجیان عشایر در آذربایجان غربی فداکاری عشایر را نشان می‌دهد.

این مقام مسئول تصریح کرد: 27 هزار نفر عشایر در استان آذربایجان غربی وجود دارد که علاوه بر این یک هزار و 150 نفر شهید و 3 هزار و 200 نفر جانباز در بین عشایر استان وجود دارد که این موضوع نشان از رشادت عشایر در دفاع از ارزش‌های اسلامی را می‌رساند.

نقدی ادامه داد: عشایر بصیر هستند و فریب شعار دشمنان را نمی‌خورند.
وی اشتراک انسانی، اسلامی و اهداف واحد را از اشتراکات شیعه و سنی عنوان کرد و افزود: دغدغه همه ملت ایران ثبات امنیت و آزادی فلسطین است.


این مقام مسئول خاطرنشان کرد: به زودی در استان آذربایجان غربی ناحیه سپاه عشایر تشکیل می‌شود تا فعالیت‌های عشایر توسعه یابد.

نقدی تشکیل کمیته جوانمردان را از دیگر مصوبات سفر خود به استان آذربایجان غربی اعلام کرد و گفت: این کمیته اقدامات لازم را در راستای حمایت از عشایری که سابقه خدمت آنها در بسیج کمتر از پنج سال است را عهده‌دار می‌شود.

وی اعلام کرد: با توجه به اینکه رقم بی‌سوادی در استان بالا است باید عشایر دست به دست هم داده و در زمینه آموزش خواندن و نوشتن به دیگر عشایر کوشا باشند.