۱۳۸۹ تیر ۲۵, جمعه

[ 15/07/2010 - 11:10 ق.ظ ]
غزه ـ مركز اطلاع رسانی فلسطین

نخست وزیر دولت فلسطین تاكید كرد كه تحقق آشتی ملی به خاطر وتوی آمریكا مسكوت مانده است؛ چرا كه سران رام الله هیچ اراده ای از خود ندارند.

به گزارش مركز اطلاع رسانی فلسطین، اسماعیل هینه دیروز چهارشنبه (17/7/2010) در مراسم افتتاح خیابان "ناوگان آزادی" و رونمایی از لوح افتخار شهدای كشتی "مرمره" تركیه در شهرك جبالیا نوار غزه ضمن مخالفت با كاهش شدت محاصره و عدم لغو كامل آن، تاكید كرد كه لغو نهایی محاصره مستلزم و تداوم ارسال كاروان ها، اعتماد بر امت های عربی و اسلامی و تعقیب قانونی سران رژیم صهیونیستی می باشد.

این مقام فلسطینی یادآور شد، دولت متبوع وی به رغم كمبود امكانات و تداوم محاصره توانسته است چندین پروژه عمرانی را اجرا کند و زیر سازی چندین خیابان غزه به انجام برساند .

وی افزود، دولت در آینده ای نزدیك چندین خیابان را در مناطق مختلف غزه افتتاح و یا بازسازی خواهد كرد.

هنیه در مورد دستاوردهای دولت در بخش كشاورزی تاكید كرد، وزارت كشاورزی با بهره برداری از اراضی آزاد شده توانست در تولید برخی محصولاتی که سابقا از خارج وارد می شد، به خودكفایی برسد.

نخست وزیر فلسطین خاطر نشان كرد، ملت فلسطین با توجه به نقشی كه در تحریك افكار عمومی علیه رژیم صهیونیستی دارد در حال حاضر بهای آزادی سازی اراضی خود واستقلال در تصمیم گیری را می پردازد.