۱۳۸۹ تیر ۱۳, یکشنبه

حکم محکومیت یک کارخانه اسلحه سازی در انگلیس به دلیل ارسال تسلیحات برای رژیم صهیونیستی
1389/04/12

یک دادگاه در انگلیس یک کارخانه اسلحه سازی در این کشور را به اتهام ارسال تسلیحات برای اسرائیلی ها محکوم کرد و آن را جنایت جنگی دانست.
به گزارش خبرگزاری قدس ( قدسنا) ، دادگاه " هوف " در انگلیس در این حکم اعلام کرد که این کارخانه به دلیل ارسال تسلیحات برای اسرائیلی ها به منظور کشتن فلسطینیان مرتکب جنایت جنگی شده است.
این در حالی است که این دادگاه قراربود درباره افرادی حکم صادر کند که به این کارخانه اسلحه سازی حمله کرده بودند . اما دادگاه نه تنها این فعالان صلح را تبرئه کرد بلکه اقدام کارخانه اسلحه سازی در انگلیس را محکوم کرد و آن را یک جنایت جنگی دانست.
از سویی دیگر سازمان ها و نهادهای انگلیسی تصمیم دادگاه این کشور را در تبرئه فعالانی که به کارخانه تسلیحات سازی یورش بردند پیروزی تاریخی برای مخالفان جنگ دسامبر سال 2008 و جنگ ژانویه سال 2009 رژیم صهیونیستی دانستند.
به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره ، سازمان های انگلیسی همبستگی با غزه تصمیم دادگاه هوف در جنوب این کشور را که در آن فعالان غزه از همه اتهامات وارده تبرئه شدند هدیه ای برای فلسطینیان ساکن غزه دانستند. این افراد به یورش به کارخانه اسلحه سازی که لوازم یدکی و قطعات جنگده های اف – 16 را به اسرائیل صادر می کند متهم شده بودند. متهمان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با کارولای لوکز عضو مجلس اعوام انگلیس و وکیل خود اعلام کردند از همه اتهامات وارده تبرئه شدند.سازمان عربی حقوق بشر در انگلیس اعلام کرد ، فعالان انگلیسی مدافع حقوق فلسطینیان یک پیروزی بزرگ تاریخی را ثبت کردند.