۱۳۸۹ تیر ۲۸, دوشنبه

" اقدام کن... الاقصی در خطر است"


آغاز بکار ستاد جهانی حمایت از قدس در سوریه با شعار " اقدام کن... الاقصی در خطر است"
1389/04/28

فعالیت ها و تلاش های جهانی برای حمایت از مسجد الاقصی فردا (سه شنبه) با عنوان ستاد " اقدام کن ... الاقصی درخطر است" در کتابخانه ملی بشار اسد رییس جمهوری سوریه در دمشق آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) این ستاد به ریاست کمیته بین المللی قدس وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی و متشکل از دهها سازمان خارجی از کشورهای مسلمان تشکیل شده است.

به نقل از منابع سوری این اقدام در چهل و یکمین سالگرد آتش سوزی مسجد مبارک الاقصی صورت می گیرد و هدف از آن ایجاد یک حالت آماده باش در جهان عرب و اسلام برای جلوگیری از دستیابی رژیم صهیونیستی به اهداف تجاوزگرانه علیه قبله اول مسلمانان جهان است.

موسسه های داخلی سوریه متشکل از موسسه بین المللی قدس ، ائتلاف به خاطر فلسطین ، کمیته خیریه فلسطین در کویت و موسسه خیریه جهانی اسلام به همراه دهها موسسه خارجی دیگر به مدت دو ماه در این زمینه فعالیت و تلاش خواهند کرد. رایزنی با نمایندگان کشورهای مختلف اسلامی از جمله فعالیت این ستاد عنوان شده است.

عبد الله منینی عضو هیئت امنای موسسه بین المللی قدس ، شاخه سوریه ، گفت: فعالیت دو ماهه این سازمان ها و موسسات بر ترسیم دورنمای مطلوبی از بیت المقدس متمرکز است و تلاش می کند جهان اسلام و امت عربی را برای حمایت و اعلام همبستگی آنان با قدس و مسجد اللاقصی از طریق ارائه کمک های مادی و معنوی تشویق نماید.

وی تصریح کرد: این تلاش ها در چارچوب اقدام بی سابقه صهیونیست ها در راستای یهودی سازی قدس و خیز برداشتن تل آویو برای تغییر بنیادین بافت و ماهیت اسلامی ، فرهنگی ، جمعیتی و دینی مسجد الاقصی صورت می گیرد.

منینی افزود: تجاوز پیاپی صهیونیست ها بر ضد مقدسات اسلامی ، واکنش موثر و عملی فلسطینیان و امت اسلام را طلب می کند تا همه توطئه های صهیونیست ها را برای تقسیم و تجزیه مسجد مبارک الاقصی ناکام گذارد و هر فرد از افراد این امت باید به نقش موثر و کارآمد خود در حمایت از بیت المقدس و تثبیت هویت اسلامی فلسطینی آن ایمان داشته باشد.