۱۳۸۹ تیر ۱۶, چهارشنبه

این مستقیما به فلسطین مربوط نیست ولی خواندنی است

روایت حاج احمد متوسلیان از پوشالی بودن تحریم ها


تصویر بزرگ

حاج احمد متوسلیان خطاب به بچه های تیپ گفت:برادران! وقتى ما مستشاران نظامى آمریکا را از ایران اخراج کردیم، آنها فیوز موشک‏هاى فونیکس جنگنده‏هاى "اف - 14 " ما را دزدیدند و با خودشان بردند. ما به کورى چشم آنها، توانستیم با یک ترفند ساده، این موشک را دوباره عملیاتى کنیم..
.



فارس:
روز 30 بهمن سال 1360، تمامى بسیجیان اعزامى به دوکوهه، جهت استماع بیانات فرمانده تیپ 27 محمد رسول‏اللَّه‏(ص)، به نمازخانه پادگان دوکوهه فراخوانده شدند. یکى از نیروهاى جمعى ادوات واحد تیپ 27 که در آن سخنرانى حضور داشت، مى‏گوید:

"... حاج احمد چنان سخنرانى جالب و شیوایى انجام داد که بسیجى‏ها به شدت تحت تأثیر جذبه حرف‏هاى او قرار گرفتند. حاجى در آن سخنرانى پرشور، هیمنه پوشالى تحریم تسلیحاتى ایران توسط آمریکا را عجیب زیر ضربه گرفت و کوبید. او با لبخند به بچه بسیجى‏ها خطاب کرد و گفت: برادران! وقتى ما مستشاران نظامى آمریکا را از ایران اخراج کردیم، آنها فیوز موشک‏هاى فونیکس جنگنده‏هاى "اف - 14 " ما را دزدیدند و با خودشان بردند. ما به کورى چشم آنها، توانستیم با یک ترفند ساده، این موشک را دوباره عملیاتى کنیم...

از قرارى که حاجى مى‏گفت؛ بچه‏هاى جهاد خودکفایى نیروى هوایى ارتش، سکه‏هاى یک قرانى را در محل فیوز این موشک‏ها طورى نصب کرده بودند که عیناً کار فیوز اصلى را انجام مى‏داد. على اى حال، حاج احمد طى آن سخنرانى، چند بار به این قضیه اشاره کرد و در جمع‏بندى حرف‏هایش گفت: اگر فرض کنیم ما صد فروند از این موشک‏ها داشتیم، با ده تومان وجه رایج خودمان، با صد تا سکه یک ریالى توانستیم دوباره این موشک‏ها را راه بیندازیم. بلى، ما با یک قرانى، آمریکا را به ذلت مى‏کشیم!... بچه بسیجى‏ها از این سبک حرف زدن قرص، بدیع و پرشور حاج‏احمد خیلى کیف مى‏کردند. مدام صلوات و تکبیر مى‏فرستادند. بعد هم حاج احمد فرمانده هر یک از گردان‏ها را به نیروهاى آن گردان معرفى کرد.

ویژه نامه سالگرد اسارت سردار جاویدان اثر "حاج احمد متوسلیان " و همرزمانش در لبنان