۱۳۸۹ تیر ۲۱, دوشنبه

دوشنبه 21 تیر 1389 [ 12-07-2010 ] | 11:14
اندازه فونت :
شيخ نبيل قائوک مسئول حزب الله در جنوب لبنان
مسئول حزب‌الله در جنوب لبنان اعلا کرده است که جنبش حزب‌الله داراي بانک اطلاعاتي از اهداف اسرائيلي است و هر نوع تهاجم اين رژيم عليه لبنان را پاسخ خواهد داد.

به گزارش روزنامه يا لبنان، شيخ نبيل قاووق يکشنبه در مراسمي در جنوب لبنان گفت: "مقاومت تمامي اطلاعات لازم را براي پاسخ متقابل به هر نوع تهاجم جديد اسرائيل عليه لبنان، در اختيار دارد."

شيخ نبيل قاووق اين مطالب را پس از آن ايراد کرد که رژيم اسرائيل اخيراً با انتشار اسنادي متشكل از نقشه، فيلم و عكس‌هاي هوايي از تحرکات حزب‌الله در جنوب لبنان، مدعي شده است كه حزب الله در روستاهاي هم مرز با اراضي اشغالي، سلاح نگهداري مي‌كند و آماده جنگ مي‌شود.

تحليل‌گران معتقدند ارتش اسرائيل با انتشار اين اطلاعات قصد دارد افکار عمومي را براي يک جنگ ديگر در آينده آماده کند.

شيخ نعيم قاسم، معاون دبيرکل حزب‌الله لبنان، جمعه گفت:"اگر تل‌آويو اقدام به جنگ ديگري در لبنان بکند، تلفات و خسارات زيادي متحمل خواهد شد."

رژيم اسرائيل در تابستان 2006 ميلادي عليه حزب‌الله جنگي 33 روزه به راه انداخت. اين رژيم معمولاً بدون دست‌يابي به اهداف خود مجبور به ترک منطقه مي‌شود.

ارتش رژيم اسرائيل نيز اعلام كرده است منظور از انتشار اين تصاوير، ارسال اين پيام به حزب‌الله است كه در صورت وقوع جنگ جديد، همه اهداف مربوط به اين جنبش را مورد حمله قرار خواهد داد، چرا كه به طور مشخص مي‌داند در صورت آغاز درگيري تازه حزب الله از كجا حمله را آغاز خواهد كرد.

در مقابل، منابع لبناني با استناد به نظر كارشناسان امور راهبردي بر اين باورند كه اقدام رژيم اسرائيل در انتشار حجم گسترده‌اي از اطلاعات محرمانه نظامي در شرايط كنوني، اقدامي بيش از به راه انداختن جنگ رواني عليه حزب الله نيست و اينكه اين رژيم مي‌خواهد با به اصطلاح جلب افكار عمومي، جهانيان را قانع كند كه در برابر هر نوع تجاوز وسيعي كه اين رژيم عليه اهداف حزب الله انجام خواهد داد، سكوت اختيار كنند.

برخي كارشناسان و صاحب نظران ديگر نيز بر اين باورند كه رژيم اسرائيل با پخش عكس‌ها و اسناد محرمانه در صدد است بين ساكنان روستاهاي جنوب و حزب الله شكاف و اختلاف ايجاد كند و از اين طريق با ايجاد اين شائبه كه حزب الله در داخل روستاها سلاح نگهداري مي‌كند، آنها را بترساند.