۱۳۸۹ تیر ۱۵, سه‌شنبه


[ 06/07/2010 - 09:54 ق.ظ ]
بروكسل ـ مركز اطلاع رسانی فلسطین

كمیته اروپایی لغو محاصره غزه تاكید كرد كه ناوگان آزادی 2 با استقبال گسترده حامیان خارجی صلح روبرو شده است و تعداد كشتی های مشاركت كننده در قالب این كاروان باعث تعجب و شگفتی رژیم صهیونیستی خواهد شد.

به گزارش مركز اطلاع رسانی فلسطین، یكی از طرف های عضو ائتلاف "ناوگان آزادی" طی اظهاراتی مطبوعاتی خاطر نشان كرد كه از جمله نكات جالب توجه درباره ناوگان آزادی 2 حضور 8 فروند كشتی از كشورهای اروپایی در قالب آن است.

این كمیته تصریح كرد كه هزاران نفر از سراسر جهان خواستار مشاركت در قالب ناوگان آزادی 2 هستند كه قرار است طی هفته های آینده سفر دریایی خود به سوی باریكه غزه را آغاز كند و از زمان اعلام موافقت این كمیته با حضور حامیان خارجی صلح در قالب ناوگان شماره 2 تاكنون نزدیك به 9 هزار نفر فرم های مخصوص مشاركت در قالب این ناوگان را پر كرده و آمادگی خود برای سفر به نوار غزه را اعلام كرده اند.

كمیته مذكور تاكید كرد كه اعلام آمادگی این تعداد از حامیان خارجی صلح كشورهای مختلف جهان برای سفر به باریكه غزه در قالب ناوگان آزادی 2 نشانگر این است كه حمله ارتش صهیونیستی به كشتی های ناوگان شماره 1 باعث تقویت عزم و اراده آزادگان جهان برای شكستن محاصره نوار غزه شده است.

لازم به یادآوری است كه ناوگان آزادی 1 غزه كه 7 كشتی از كشورهای مختلف جهان در قالب آن حضور داشتند در تاریخ 31/5/2010 هدف حمله نظامیان ارتش صهیونیستی قرار گرفت و در این حادثه 9 تن از شهروندان تركیه ای كشته شده و تعدادی دیگر نیز زخمی شدند.