۱۳۸۹ مرداد ۱, جمعه


105 کشور جهان حاضر به امضای معاهده "مقابله با انکار هولوکاست" نشدند
1389/05/01

به دنبال کاهش شدید جایگاه بین المللی رژیم صهیونیستی در نزد افکار عمومی جهان و احتمال فراوان بروز اعتراضات جهانی علیه صنعت پر درآمد "هولوکاست" وزارت خارجه این رژیم دست به کار شد و بنا داشت با دعوت از تمامی کشورهای عضو سازمان ملل متحد برای شرکت در همایشی، توافقنامه یی را تحت عنوان " معاهده مقابله با منکران هولوکاست" به امضا برساند که از مجموع 192 کشور عضو این سازمان 87 کشور فقط حاضر به مشارکت در این همایش شدند.

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از پایکا اطلاع رسانی آکا پی اس، وزارت خارجه اسراییل روز چهارشنبه، در قدس مراسمی را برگزار کرد که در آن تنها نمایندگان 87 کشور البته آنگونه که رسانه های اسراییلی گزارش کردند حاضر به مشارکت شدند و نمایندگان تقریبا 105 کشور دیگر جهان دراین همایش شرکت نکردند.

برپایه این گزارش، سرخوردگی اسراییلی ها از این بی اعتنایی جهانی تا آن اندازه بود که از سوی خود آنها دانی ایالون معاون وزیر خارجه در مراسم یاد شده حاضر شد.

این معاهده مشتمل بر دو بند است که امضا کنندگان آن متعهد می شوند اولا با همه اشکال یهود ستیزی و دوم خصوصا با منکران هولوکاست مقابله کنند.

این مراسم در غالب کمیته یی تشکیل شد که 10 سال پیش به پیشنهاد سوئد در سازمان ملل شکل گرفت و هرسال به ریاست یکی از اعضا برگزار می شود که ریاست این دوره کمیته یاد شده را اسراییل برعهده داشت.