۱۳۸۹ تیر ۱۸, جمعه

جمعه 18 تیر 1389 [ 09-07-2010 ] | 10:36
اندازه فونت :
بنيامين نتانياهو، نخست وزير رژيم اسرائيل
بنيامين نتانياهو، نخست‌وزيراسرائيل تاکيد کرده است، ساخت شهرک‌هاي يهودي‌نشين در سرزمين‌هاي اشغالي کرانه باختري حداکثر 10 ماه ديگر از سرگرفته مي‌شود. (؟؟؟)

به گزارش خبرگزاري رويترز، نتانياهو در جمع اعضاي گروه شوراي روابط خارجي امريکا در نيويورک، مدعي شد، توقف شهرک‌سازي اسرائيل، مقامات ارشد تشکيلات خودگردان فلسطين را به شرکت در مذاکرات صلح ترغيب نکرده است.

نتانياهو پيشتر در گفت‌و‌گو با يک شبکه تلويزيوني امريکا اعلام کرده بود، قرار است موضوع گسترش شهرک‌هاي يهودي‌نشين اسرائيل در فلسطين اشغالي در مرحله نهايي مذاکرات صلح حل و فصل شود.

اظهارات نخست‌‌وزير اسرائيل درباره از سرگيري شهرک‌سازي غيرقانوني اين رژيم در سرزمين‌هاي اشغالي در آخرين روز ديدار سه روزه وي از واشنگتن مطرح شد.

مذاکرات مستقيم ميان فلسطين و رژيم اسرائيل از دسامبر2008 ميلادي و در پي حمله نظامي ارتش تل‌آويو به نوار غزه که به کشته شدن بيش از 1400 فلسطيني انجاميد، متوقف شده است.

محمود عباس رهبر تشکيلات خودگردان فلسطين با تاکيد بر موضوع امنيت و تعيين مرزها، هرگونه مذاکره مستقيم با رژيم اسرائيل را به پيشرفت مذاکرات غيرمستقيم دو طرف منوط کرده است.

اين درحالي است که مقامات تل‌آويو به تازگي از برنامه خود مبني بر ساخت 2 هزار و 700 واحد مسکوني جديد خبر داده‌اند.

در همين حال بان کي مون، دبيرکل سازمان ملل با انتقاد از عملکرد اسرائيل در قبال مسلمانان بي‌دفاع فلسطين، شهرک‌سازي‌ اسرائيل در سرزمين‌هاي اشغال شده از جمله بيت‌المقدس را نقض قوانين بين‌المللي دانسته است.