۱۳۸۹ تیر ۲۴, پنجشنبه

حنین الزعبی را به خاطر دارید؟ همان نماینده کنست که گفت ارتش اسراییل به کاروان حمله کرد

چهارشنبه 23 تیر 1389 [ 14-07-2010 ] | 10:50
اندازه فونت : [Increase] [Normal] [Decrease]
حنين الزعبي نماينده عرب کنست
مجلس اسرائيل با هدف ايجاد محدوديت براي حنين الزعبي و فشار بر وي به علت همراهي با کاروان آزادي به لغو مصونيت پارلماني اين نماينده عرب راي داده است.


به گزارش روزنامه اسرائيلي جروزالم پست، نمايندگان کنست در راي‌گيري روز سه‌شنبه (22 تير) حنين الزعبي را از مصونيت پارلماني محروم کردند.

الزعبي در ميان صدها فعال حقوق بشري بود که با کاروان آزادي براي شکستن حصر غزه به سوي آب‌هاي اين منطقه حرکت کرد.

‌ گرفتن گذرنامه ديپلماتيک از جمله موارد مصونيت پارلماني محسوب مي‌شود. حنين الزعبي در واکنش به اين اقدام پارلمان اسرائيل گفت: "شما براي انتقام‌گيري با من چنين کاري کرديد و به هيچ وجه از دموکراسي چيزي نمي‌دانيد."

الزعبي افزود: "من عقايد خود، حزب خود و همه نمايندگان عرب کنست را مطرح کرده‌ام."

اين در حالي است که ياريو لوين، نماينده دست راستي (از حزب ليکود) اسرائيل به الزعبي گفت: "تو جايي در کنست و لياقت داشتن تابعيت اسرائيل را نداري."

کماندوهاي رژيم اسرائيل در تاريخ 10 خرداد (31 مه) به کاروان حامل کمک‌هاي بشردوستانه غزه در آب‌هاي آزاد حمله کردند که در اين تهاجم خونين دست‌کم 9 فعال حقوق بشر ترک کشته و بيش از 50 نفر زخمي شدند.

در اين حمله ديگر اعضاي کاروان به اسارت نيروهاي اسرائيلي درآمدند که پس از چند روز اخراج شدند.

اين حمله خونين از سوي بسياري از کشورها محکوم شد و با وجود مخالفت مقام‌هاي اسرائيلي، شوراي امنيت سازمان ملل و بسياري ديگر از نهادهاي بين‌المللي و کشورها خواهان انجام تحقيقات مستقل در اين باره شدند.


در پي اعتراضات گسترده بين‌المللي به حصر غزه، اسرائيل با هدف آرام‌کردن اين نارضايتي‌ها که درپي حمله به کاروان آزادي به شدت افزايش يافته بود، طرح کاهش سختگيري در محاصره غزه را تصويب کرد.(در این طرح ورود شکلات و بیسکویت و از این قبیل به غزه آزاد شد تا این موقع توجه کنید که ممنوع بوده است)

حنين الزعبي ماه گذشته(ژوئن) و در پي اعلام کاهش محاصره غزه گفت، اين اقدام نشانگر اين است که اين محاصره دلايل امنيتي براي اسرائيل ندارد بلکه با اهداف سياسي اعمال شده است.

نکته : یک وقتی باراک از دفاه از کشور اسراییلی صحبت می کرد در حالیکه اسزراییل در خاک لبنان بود ! سه سال بعد دیگر اسراییل در خاک لبنان نبود !!! و این معنای
" الله اکبر" است