۱۳۸۹ تیر ۲۱, دوشنبه

دوشنبه 21 تیر 1389 [ 12-07-2010 ] | 20:12
اندازه فونت :
رزمايش نظامي ارتش اسرائيل در پايگاه الياکيم
مردم لبنان چهارمين سالگرد حمله اسرائيل به اين کشوردر حالي را برگزار کرده‌اند که خبرها حکايت از آمادگي ارتش اسرائيل براي برپايي جنگي ديگر دارد.

چهارمين مراسم گراميداشت کشته‌شدگان حمله 33 روزه رژيم اسرائيل عليه مردم بي‌دفاع لبنان در حالي برگزار شد که رسانه‌هاي اسرائيلي از برگزاري رزمايش نظامي رژيم تل‌آويو در پايگاه الياکيم در نزديکي حيفا خبر داده‌اند.

اين رزمايش نظامي هفته گذشته با هدف آمادگي نظامي اسرائيل براي حمله به مواضع و پناهگاه‌هاي حزب‌الله در مناطق مرزي جنوب لبنان برگزار شد.

بنابر اين گزارش‌ها، جاي جاي اين پايگاه نظامي با ميادين مين و پايگاه‌هاي زيرزميني و مخفي پوشانده شده است و سربازان ارتش اسرائيل در تمرين نظامي خود بايد با از عبور از اين موانع محل‌هاي فرضي استقرار موشک‌هاي حزب‌الله را تصرف کنند.

همچنين قرار است نيروهاي نظامي رژيم اسرائيل پس از پايان اين رزمايش براي گذاراندن ديگر تمرين‌هاي نظامي با بالگرد به بلندي‌‌هاي جولان اعزام شوند.

رژيم اسرائيل در جنگ 33 روزه مرگبار خود عليه مردم بيگناه لبنان جان بيش از 1200 تن از آنان از جمله شمار کثيري از زنان و کودکان را گرفتند.

گفتني است، رژيم اسرائيل در اين جنگ با مقاومت حزب‌الله روبه‌رو شد و بدون دستيابي به هيچ‌ يک از اهداف خود مجبور به ترک خاک لبنان شد.

عقب‌نشيني اسرائيل از خاک لبنان در پي تصويب قطعنامه 1701 شوراي امنيت سازمان‌ملل صورت پذيرفت.