۱۳۸۹ مرداد ۲, شنبه

[ 24/07/2010 - 09:12 ق.ظ ]
قدس اشغالی ـ مركز اطلاع رسانی فلسطین

رادیو رژیم صهیونیستی اعلام كرد كه این رژیم تصمیم گرفته است سه فروند كشتی تركیه را كه در 31 ماه مه گذشته در جریان حمله به ناوگان آزادی توقیف كرده بود، به این كشور بازگرداند.

به گزارش مركز اطلاع رسانی فلسطین، رادیو عبری دیروز جمعه (23/7/2010) افزود، كابینه امنیتی رژیم صهیونیستی این تصمیم را اتخاذ كرد و سفیر اسرائیل در تركیه این مطلب را به مسئولان ترک منتقل كرد .این تصمیم قرار است طی روزهای آینده به مرحله اجرا در آید.

رادو رژیم صهیونیستی یادآور شد كه كشتی "مرمره" تركیه در حال حاضر در پایگاه دریایی رژیم صهیونیستی در بندر حیفا پهلو گرفته است و دو كشتی دیگر تركیه در بندر اشدود لنگر انداخته اند.

رادیو عبری گفت، وزارت دفاع رژیم صهیونیستی تدارک لازم را برای اعزام این كشتی ها به تركیه به عمل آورده است.

شایان ذكر است كه تركیه بعد از حمله نظامیان صهیونیست به ناوگان آزادی سفیر خود را فراخواند و رزمایش مشترك با اسرائیل را لغو كرده و خواستار عذرخواهی صهیونیست ها از تركیه شد كه سران رژیم صهیونیستی با این مسئله مخالفت كردند.

همچنین گفت و گو برای بازگرداندن سه فروند كشتی تركیه به خاطر درخواست رژیم صهیونیستی مبنی بر اخذ تعهدنامه از صاحبان این كشتی ها در مورد عدم ارسال كمك های جدید به نوار غزه ناتمام ماند.

به رغم مخالفت رژیم صهیونیستی با درخواست تركیه در خصوص تشكیل كمیته حقیقت یاب بین المللی و معذرت خواهی رسمی از آنكارا، سران صهیونیستی سعی كردند با برگزاری گفت و گو ها اوضاع را آرام كنند، در عین حال مسئولان اسرائیلی نسبت به سفر صهیونیست ها به تركیه هشدار دادند.

در همین راستا سران صهیونیستی به سازمان ملل متحد ابلاغ كردند كه تحت هیچ شرایطی اجازه ورد دو كشتی لبنانی حامل كمك های انسانی به نوار غزه را نخواهند داد.

گبریل شالیف سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل و خانم جوی اوگوو سفیر نیجریه در این سازمان و رئیس دوره ای شورای امنیت اظهار داشتند: « هدف كشتی های لبنانی نقض محاصره دریایی غزه می باشد.»

شالیف مدعی شد، اسرائیل به موجب "حق قانونی خود" و قانون بین المللی از تمامی امكانات خود برای ممانعت از شكست محاصره توسط این دو كشتی به كار به خواهد بست.

وی همچینین ادعا كرد،‌ دور از انتظار نیست كه این دو كشتی حامل سلاح بوده و یا مسافران آن دارای اهدافی تحریك آمیز باشند،‌ در همین راستا سازمان ملل متحد از تمامی كشورها خواست كه برای نقض محاصره دریایی غزه توسط صهیونیست ها تلاش نكنند