۱۳۸۹ تیر ۲۶, شنبه

[ 17/07/2010 - 08:19 ق.ظ ]
غزه ـ مركز اطلاع رسانی فلسطین

اسماعیل هنیه نخست وزیر دولت منتخب فلسطین ضمن تقدیر از تلاش های دولت لیبی برای لغو محاصره غزه مراتب تشكر و قدردانی خود و ملت فلسطین از سفر كشتی امید لیبی به غزه را اعلام كرده و گفت این كشتی با ادامه سفر دریایی خود و بی توجهی به تهدیدات طرف صهیونیستی و اهتمام بر رسیدن به باریكه غزه، این رژیم را واقعا به چالش كشید.

به گزارش مركز اطلاع رسانی فلسطین، هنیه روز پنجشنبه گذشته ابراز امیدواری كرد كه تلاش های طرف های عربی و اسلامی و بین المللی برای لغو كامل محاصره غزه ادامه یابد و زمینه آغاز بازسازی این منطقه و احیای اقتصاد فلسطین كه در نتیجه محاصره و تجاوزات رژیم صهیونیستی عملا فلج شده است، فراهم شود.

وی افزود كشتی كمك رسانی امید لیبی در انجام ماموریت و ارسال پیام خود موفق بود و امیدواریم كه در آینده نزدیك شاهد آغاز بازسازی خرابی های ناشی از جنگ در نوار غزه باشیم.

گفتنی است كه نیروی دریایی رژیم صهیونیستی به موسسه خیریه "بنیاد قذافی" هشدار داده بود كه در صورت نزدیك شدن كشتی امید به سواحل غزه آنرا هدف حمله قرار خواهد داد كه در نتیجه این مساله، ناخدای كشتی به منظور حفظ جان حامیان خارجی مساله فلسطین و خدمه كشتی مسیر حركت آنرا به سوی بندر العریش مصر تغییر داد و محموله كمك های بشر دوستانه این كشتی را در بندر مذكور تخلیه كرد.