۱۳۸۹ تیر ۱۶, چهارشنبه

خلبان رژیم‌صهیونیستی: غزه و فلسطین را آزاد کنید

خلبان رژیم‌صهیونیستی: غزه و فلسطین را آزاد کنید


تصویر بزرگ یک خلبان سابق رژیم صهیونیستی که در سال 2003 به همراه 26 تن از همقطارانش از بمباران غزه خوداری کردند، بر روی دیوار محله یهودیان نوشت: غزه و فلسطین را آزاد کنید.


به نقل از روزنامه کویتی "الرای العام "، فعالان صلح اسرائیلی که یک خلبان سابق رژیم صهیونیست نیز در میان آنها حضور داشت، روی دیوار محله یهودیان (محل نگهداری یهودیان در جنگ جهانی دوم) در پایتخت لهستان نوشتند: غزه را آزاد کنید.

شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این خلبان اسرائیلی که خدمت نظامی برای اسرائیل را رد کرده و از نمایندگان برجسته جنبش مخالفان خدمت در ارتش اسرائیل به شمار می رود، "یونتان شابیرا " نام دارد و سیاست‌های اشغالگرایانه اسرائیل را رد می‌کند.

شابیر خلبان بالگرد نظامی و از نیروهای ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی در سال 2003 به همراه 26 تن از همقطارانش با امضای نامه‌ای اعلام کرد، در بمباران غزه شرکت نمی‌کنند. به همین دلیل از خدمت در نیروهای احتیاط کنار گذاشته شد و به کارش به عنوان خلبان در شرکت هواپیمایی ویژه اسرائیل پایان داد.

شابیر در سال‌های اخیر در فعالیت‌های اعتراضی در سراسر جهان شرکت داشته و بارها در رسانه‌های جهان مخالفت خود را با اقدامات رژیم صهیونیستی در حق فلسطینی‌ها اعلام کرده و خواستار تحریم این رژیم شده است.

وی هفته پیش به گروهی از فعالان لهستانی و اسرائیلی که تظاهرات اعتراض‌آمیزی را در محله یهودیان ورشو برگزار کرده بودند، پیوست و روی یکی از دیوارهای این محله نوشت: غزه و فلسطین را آزاد کنید.