۱۳۸۹ تیر ۳۱, پنجشنبه

پنجشنبه 31 تیر 1389 [ 22-07-2010 ] | 12:37
اندازه فونت :
ايکر کاسياس دروازه بان و کاپيتان تيم ملي اسپانيا و رافائل نادال مرد شماره يک تنيس جهان
سازمان‌دهندگان ناوگان آزادي 2 در حال مکاتبه با چندين ورزشکار مشهور بين‌المللي براي دعوت از آنان جهت حضور در اين کاروان بشردوستانه هستند.

به گزارش نشريه اسرائيلي يديعوت احرنوت، سازمان حقوق بشر "مبارزه اروپا براي پايان‌دادن به محاصره غزه" که يکي از بانيان ناوگان آزادي بود، قصد اعزام ناوگان آزادي 2 را به آب‌هاي غزه دارد.

بر پايه اين گزارش، اين کاروان قرار است ماه سپتامبر (شهريورماه) به غزه سفر کند.

روزنامه الحيات چاپ لندن پنج‌شنبه گزارش داد، اين سازمان مشغول مکاتبه با چندين ورزشکار سرشناس بين‌المللي از جمله فوتباليست‌هاي معروف است.

بر پايه اين گزارش، اين سازمان در حال مکاتبه با بازيکنان فرانسوي و اسپانيايي از جمله ايکر کاسياس دروازه‌بان و كاپيتان تيم ملي اسپانيا است.

نويسندگان اين گزارش به نام بقيه بازيکنان اشاره نکرده‌اند زيرا اين احتمال وجود دارد که مقامات اسرائيلي، اين ورزشکاران و تيم‌هاي آنان را تحت فشار قرار دهند.

به گزارش الحيات، با وجود اينکه کاپيتان تيم ملي اسپانيا در چندين مراسمي که براي جشن قهرماني اين تيم در جام جهاني 2010 تدارک ديده شده بود شرکت کرده ولي اخيرا اعلام کرده است که به دليل غم و اندوه عميق از آنچه در غزه رخ داده است در مراسم جشن و سرور در ميدان مرکزي مادريد که به همين مناسبت در نظر گرفته شده است، شرکت نمي‌کند.

کاسياس در اين باره گفته است: "در تصور نمي‌گنجد که بعد از ديدن آن‌چه در نوار غزه اتفاق افتاده است مردم در جشن شرکت مي‌کنند و مي‌خندند."

الحيات همچنين گزارش داد، احتمالا رافائل نادال مرد شماره يک تنيس جهان نيز در ناوگان آزادي 2 حضور خواهد داشت.نادال پيش از اين سياست‌‌هاي اسرائيل در قبال غزه را محکوم کرده بود.

نوار غزه از ماه ژوئن سال 2007 در محاصره اسرائيل قرار دارد و نظاميان اين رژيم از ورود هرگونه کالا ازجمله مواد غذايي، تجهيزات پزشکي، بهداشتي و حتي مصالح ساختماني به اين منطقه بحران‌زده جلوگيري مي‌کنند.

نيروهاي اسرائيلي در تاريخ 10 خرداد (31 ماه مه) در ادامه سياست حصر غزه، به کاروان کمک‌‌‌‌هاي بشردوستانه براي مردم غزه در آب‌‌هاي بين‌المللي حمله کردند و با تيراندازي به همراهان آن، 9 تبعه ترکيه را کشتند.

اين اقدام خشم و اعتراض جهان را برانگيخته و برخلاف خواست اسرائيلي‌ها، برعزم فعالان صلح در کمک رساني به فلسطينيان اين منطقه بحران زده افزوده است.

با اين حال، پس از اين حادثه خونبار بسياري از گروه‌هاي بشردوستانه و کشورهاي منطقه و جهان براي ارسال کمک به غزه اعلام آمادگي کرده‌اند.