۱۳۸۹ تیر ۲۲, سه‌شنبه

نسخه چاپی ارسال

[ 13/07/2010 - 12:25 ب.ظ ]
امان ـ مركز اطلاع رسانی فلسطین

رئیس شورای سندیكاهای اردن اعلام كرد كه كاروان امداد رسانی موسوم به "انصار 1" امروز سه شنبه (13/7/2010) با مشاركت 150 شخصیت كه 16 تن از آنها زن هستند، عازم نوار غزه خواهد شد.

به گزارش مركز اطلاع رسانی فلسطین، دكتر محمد العرموطی طی كنفرانس مطبوعاتی با اعلام این مطلب افزود، تمهیدات لازم برای كشتی حامل اعضا و كمك های این كاروان از بندر عقبه به بندر نوبیع مصر از طرف شركت "الجسر العربی" اتخاذ شده است و تمامی امور به خوبی پیش می رود و سندیكاها نیز رایزنی ها و مذاكرات لازم را برای اعزام این كاروان انجام داده اند.

وی با بیان اینكه، سندیكاها تا كنون پاسخی از سفارت مصر در مورد درخواست دیدار با سفیر مصر در امان جهت بررسی ورود اشخاص و كمك های انسانی به نوار غزه دریافت نكرده اند،‌ افزود: سندیكاهای اردن رشادت ها و ایثارگری های ملت مصر را ارج می نهند.

سندیكاهای اردن صبح امروز مراسم وداع با كاروان مزبور را برگزار كرده و ساعت 11 صبح این كاروان حركت و درمناطق قطرانه، معان و عقبه توقف خواهد كرد و طبق برنامه ریزی های انجام شده روز چهارشنبه به بندر نوبیع خواهد رسید.

از سوی دیگر عبد الفتاح كیلانی سرپرست این كاروان یاد آور شد كه سندیكاها شركت الجسر العربی را موظف كرده اند، تمامی هماهنگی های لازم برای انتقال مسافران به بندر نوبیع انجام دهد .وی همچنین از تشکیل كمیته های ویژه نظیر ارتباطات، جابجایی و بهداشت خبر داد.

کیلانی ابراز امیدواری كرد، كاروان اردنی حامل دارو، تجهیزات پزشكی و مصالح ساختمانی برای ساكنان تحت محاصره نوار غزه در موعد مقرر به مقصد برسد.

شایان ذكر است كه مسئولان مصری ماه گذشته از ورود اعضای سندیكاهای اردنی به نوار غزه به بهانه ورود بدون اطلاع و هماهنگی قبلی با مقامات مصری ممانعت كردند.