۱۳۸۹ تیر ۱۰, پنجشنبه


با انتشار کتابی در بلژیک افشا شد: 10 دروغ بزرگ رسانه‎های غرب درباره "اسرائیل"
1389/04/09

میشل کولون نویسنده و روزنامه‌نگار بلژیکی با انتقاد از رسانه‌های غربی، این رسانه‌ها را به چند دهه دروغ‌گویی در حمایت از رژیم اسرائیل متهم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) کولون در کتاب خود تحت عنوان "صحبت درباره اسرائیل"، به 10 دروغ بزرگ که از سوی رسانه‌های غربی به‌منظور توجیه موجودیت اسرائیل ساخته و پرداخته شده است، اشاره می‌کند.

وی اولین دروغ رسانه‌های غربی را متوجه تاسیس رژیم اسرائیل به‌ دنبال ادعای قتل‌عام یهودیان در خلال جنگ جهانی دوم می‌داند. کولون این مفهوم را کاملا اشتباه دانسته و سنگ‌بنای رژیم اسرائیل را در سال 1897 میلادی و در نتیجه برگزاری نخستین کنگره یهود در باسل سوئیس عنوان می کند.

کولون همچنین مسئله رانده شدن یهودیان از سرزمین‌های اجدادی‌ خود حدود70 سال پس از میلاد مسیح را افسانه‌ عنوان میکند و معتقد است که اصلا چنین اتفاقی روی نداده است.

در همین حال شلوم ساند تاریخ‌نگار مشهور اسرائیلی معتقد است که هیچ سرزمین یهودی وجود ندارد و یهودیان تاریخ، زبان و فرهنگ مشترکی ندارند و تنها نقطه مشترک آن‌ها، مذهب‌شان است.

به گفته کولون، سومین دروغ رسانه‌ها در مورد اسرائیل این است که وقتی مهاجران یهودی، فلسطین را اشغال کردند، این منطقه یک سرزمین خالی از سکنه بود. این در حالی است که شواهد و مدارکی وجود دارد مبنی بر این‌که فلسطینیان در قرن نوزدهم به کشاورزی مشغول بوده و تولیدات کشاورزی خود را نیز به بسیاری از کشورها از جمله فرانسه صادر می‌کردند.

کولون معتقد است، دروغ چهارم این است که فلسطینیان به میل و رضایت خود کشورشان را ترک کرده‌اند اما تاریخ‌دانان یهودی مانند بنی‌موریس و ایلان‌پاپه بر این باورند که فلسطینان از سرزمین‌های خود رانده شده‌اند.

به نقل از پرس تی وی کولون همچنین با رد وجود دموکراسی و قانون در اسرائیل، معتقد است که اسرائیل تنها رژیمی است که هیچ قانونی آن را محدود نمی‌کند.

کولون معتقد است که اسرائیل یک پروژه در حال توسعه است و قانون آن نیز کاملا نژادپرستانه است.

در همین حال کولون ششمین دروغ رسانه‌های غربی را درباره تلاش امریکا برای برقراری دموکراسی در خاورمیانه می‌داند. به گفته وی امریکا سالانه حدود سه میلیارد دلار کمک مالی در اختیار اسرائیل قرار می‌دهد که این رژیم از این کمک‌های مالی برای بمباران کشورهای همسایه استفاده می‌کند.

کولون همچنین در ادامه بر این نکته تاکید دارد که امریکایی در صدد استفاده از نفت در منطقه خاورمیانه هستند.

کولون با اشاره به کمک‌های نظامی اروپا و امریکا به اسرائیل، ادعاهای موجود درباره تلاش امریکا و اروپا برای دستیابی به توافق صلح میان اسرائیل و فلسطین را رد می‌کند و آن را دروغ محض می‌خواند.

وی با اشاره به دروغ هشتم رسانه‌های غربی درباره اسرائیل، دین یهود را از رژیم اسرائیل جدا دانسته و انتقادها از اسرائیل را دلیلی برای اختلاف میان ادیان مختلف نمی داند.

کولون همچنین با رد ادعاها درباره این‌که فلسطینیان عامل خشونت و تروریسم در منطقه خاورمیانه هستند، بر این نکته صحه می گذارد که اسرائیلی‌ها با اشغال سرزمین‌های فلسطینی عامل اصلی خشونت در منطقه به شمار می‌آیند. کولون در انتها خواستار اعمال فشار بین‌المللی بر اسرائیل و متحدانش شده تا از این راه حقایق پیرامون این رژیم منتشر شده و هویت اصلی اسرائیلی‌ها برای همگان هویدا شود.