۱۳۸۹ تیر ۲۴, پنجشنبه

هشدار حزب الله به اسرائيل درباره حمله
چهارشنبه 23 تیر 1389 [ 14-07-2010 ] | 22:07
اندازه فونت :
شيخ نعيم قاسم معاون دبير کل حزب الله لبنان
جنبش مقاومت حزب‌الله لبنان از آمادگي کامل در برابر حمله احتمالي رژيم اسرائيل خبر داد و به تل‌آويو درباره عواقب وحشتناک حمله به لبنان اخطار کرده است.

شيخ نعيم قاسم، معاون دبيرکل حزب‌الله لبنان روز چهارشنبه(23 تير) گفت، جنبش مقاومت آماده مقابله با هرگونه حمله احتمالي اسرائيل است و به خوبي مي‌داند که در صورت درگرفتن جنگي ديگر، چه مناطقي را در اسرائيل هدف قرار دهد.

روزنامه عربي زبان النهار به نقل از شيخ نعيم قاسم گزارش داد: "اسرائيل در صورت حمله به لبنان، هزينه اين حمله را خواهد پرداخت."

همچنين خبرگزاري فرانسه گزارش داد،معاون دبيرکل حزب‌الله لبنان گفته است که حزب‌الله خود را آماده درگيري احتمالي کرده و اکنون مي‌تواند با توجه به پيشرفت‌هاي چهار سال گذشته‌اش، در برابر اسرائيلي‌ها بايستد.

با اين حال نعيم قاسم افزود، آمادگي حزب‌الله به معناي ان نيست که در آينده‌اي نزديک جنگ در منطقه در خواهد گرفت.

رژيم اسرائيل اخيرا نقشه و تصاويري منتشر کرده و ادعا مي‌کند که حزب‌الله در تلاش براي درگيري مسلحانه در مناطق جنوبي لبنان است.

در حمله سال 2006 رژيم اسرائيل به لبنان موسوم به جنگ 33 روزه، حدود 1200 لبناني کشته شدند که بيشتر آن‌ها را غيرنظاميان تشکيل مي‌دادند.

ارتش اسرائيل با وجود بمباران گسترده بخش عمده‌اي از زيرساخت‌هاي لبنان، پس از روبرو شدن با مقاومت حزب‌الله بدون دستيابي به هدف خاصي مجبور به عقب‌نشيني از جنوب لبنان شد.

اين عقب‌نشيني پس از صدور قطع‌نامه 1709 شوراي امنيت سازمان ملل متحد صورت گرفت که در آن زمان براي پايان دادن به جنگ صادر شد.

بر پايه اين قطع‌نامه ارتش اسرائيل از لبنان عقب‌نشيني کرد و نيروهاي حافظ صلح سازمان ملل متحد موسوم به يونيفل در مناطق جنوبي لبنان مستقر شدند.


اعتقادی به نیروهای صلح سازمان ملل ندارم همانطور که به خود سازمان ملل ندارم