۱۳۸۹ تیر ۱۶, چهارشنبه

[ 07/07/2010 - 02:08 ب.ظ ]
غزه ـ مركز اطلاع‌رسانی‌ فلسطين

دولت فلسطين در نوار غزه به رياست اسماعيل هنيه اقدام دولت عبری در اعلام كالاهای ممنوعه و غير ممنوعه را تلاشی آشكار در راستای مديريت محاصره ملت ما در غزه خواند و تاكيد كرد كه بايد محاصره نوار غزه لغو گردد، نه مديريت.

اين دولت امروز چهارشنبه 7/7/2010 طی بيانيه‌ای‌ كه نسخه ای‌ از آن به مركز اطلاع‌رسانی‌ فلسطين دورنگار شد، تمامی‌ مقامات كشورهای‌ عربی‌ را به سفر به نوار غزه فرا خواند.

اين دولت همچنين اقدامات رژيم صهيونيستی‌ در زمينه تشديد و تسريع روند يهودی‌ سازی شهر قدس اشغالی؛ به ويژه تصميم تل آويو برای‌ تبعيد نمايندگان شهر قدس در پارلمان فلسطين از فراكسيون "تغيير و اصلاح" وابسته به جنبش مقاومت اسلامی‌ "حماس" از خانه و كاشانه‌شان را محكوم كرد.

اين دولت غير قانونی‌ بودن تصميم تل آويو برای اخراج فلسطينيان ساكن شهر قدس از خانه و كاشانه شان را مورد تاكيد قرار داد.

دولت مذكور ديدار سلام فياض رئيس دولت غير قانونی‌ تشكيلات خودگردان فلسطين در كرانه باختری با "ايهود باراك" وزير جنگ رژيم صهيونيستی‌ را بازگشت خفت بار به مذاكرات مستقيم با دشمن صهيونيستی خواند و اعلام كرد كه اين مساله بر ادعای تشكيلات فتح در زمينه عدم بازگشت به مذاكرات مستقيم خط بطلان می‌كشد.

دولت فلسطين ضمن اشاره به پيگيری‌ ديدار نتانياهو و اوباما درباره تلاش‌های‌ فريبكارانه كه با شعار مذاكرات صورت می گيرد و تاكنون نيز هيچ پيشرفت و دستاوردی برای‌ ملت ما نداشته است، هشدار داد.

دولت هنيه با بيان اين كه مذاكرات مستقيم يا غير مستقيم مصالح ملت ما و حقوق اين ملت را بازيچه قرار می دهد،‌ خواستار توقف هرگونه ديدار با سران تل آويو؛ به ويژه در چارچوب همكاری‌ امنيتی‌ شد.

در بخش ديگر اين بيانيه آمده است كه ديدار فياض و باراك موجب تشديد محاصره نوار غزه و تداوم توطئه ها عليه مقاومت و همكاری امنيتی با دشمن صهيونيستی می‌شود.

دولت مذكور اظهارات محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين درباره فعاليت نظامی مقاومت در كرانه باختری را يك نوع ستيزه جويی‌ با مقاومت و تحريك رژيم اشغالگر قدس خواند و گفت كه اين اظهارات دشمن صهيونيستی‌ را به تداوم تجاوزاتش و موج بازداشت فرزندان ملت فلسطين تشويق می‌كند.

دولت قانونی فلسطين اظهارات عباس پيرامون آشتی‌ ملی و پيوند زدن آن به شروط سياسی جديد را نشانگر بی‌ميلی عباس به تحقق آشتی‌ ملی و اصرار آن بر تعميق شكاف داخلی و پاسخ به خواسته های آمريكا و "اسرائيل" در اين زمينه خواند.