۱۳۸۹ تیر ۱۴, دوشنبه

در گفتگو با خبرنگار مرکز اطلاع رسانی فلسطین
[ 04/07/2010 - 07:44 ق.ظ ]
غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

دبیر کابینه فلسطین تاکید کرد که دولت در طول چهار سال گذشته و با وجود محاصره، تجاوزات مستمر و نیز فشارهای مختلف هرگز از اصول و آرمان های خود چشم نپوشیده است.

وی در ادامه افزود: "دولت بخشی از نیازهای اقتصادی جامعه را خود رفع می کند و بخشی دیگر از این نیازها را از طریق کشورهای حامی آرمان و ملت فلسطین تامین می کند ؛ البته نه آن کشورهایی که در مقابل کمک های مالی خود به دنبال تصمیم گیری برای ما باشند. به هر حال، دولت در تصمیم گیری های سیاسی کاملا مستقل عمل می نماید."

وی در بخشی دیگر از اظهارات خود عنوان داشت: "دولت کنونی مبلغی به ارزش 99 میلیون دلار را در میان اقشار مختلف جامعه توزیع کرده است. اگر نگاهی دقیق به عملکرد اقتصادی دولت های پیشین داشته باشیم، می بینیم که مبالغ توزیع شده از سوی دولت های مذکور ـ در میان اقشار مختلف ـ بسیار اندک بوده است. در واقع، تفاوت عمیقی در این زمینه میان رفتار دولت کنونی با دولت های پشین وجود دارد تا جایی که این دولت بخشی از بودجه اختصاصی خویش را در بین مردم توزیع می کند."

محمد عوض اظهار داشت: "بر خلاف شایعاتی که از سوی برخی ها پخش می شود، دولت هرگز قصد ایجاد یک کشور مستقل در نوار غزه ندارد. غزه جزئی از فلسطین است. غزه جزئی از کشور فلسطینی می باشد و این اساس و پایه آرمان آزادسازی می باشد."

این مسئول فلسطینی در خصوص محاصره تحمیلی علیه نوار غزه که امروز وارد چهارمین سال تداوم خود می شود، گفت: "محاصره برای همیشه پایان خواهد یافت و دیگر باز نخواهد گشت ؛ ولی به هر حال نباید فراموش کرد که طرف مقابل ما یک اشغالگر و دشمنی ظالم است که به هیچ وجه اعتقادی به اخلاق ندارد و هر روز در استفاده از ابزارهایی همچون محاصره و جنگ بر علیه ما دست به ابتکار می زند."