۱۳۹۲ مهر ۲۰, شنبه

غزه برغم همه مشکلات همچنان ایستاده است 10:19 | 19\07\1392


غزه برغم همه مشکلات همچنان ایستاده است 10:19 | 19\07\1392
تشدیدمحاصره نوارغزه همچنین تاثیر منفی زیادی بر دانش آموزان ودانشجویان وهمه فلسطینیهای که درغزه زندگی می کند گذاشته است وبهمین علت بیماریها درغزه بطور بی سابقه ای افزایش یافته است.









رژیم صهیونیستی آرامش روانی فلسطینیان غزه رانشانه رفته است.
کودکان بیمار فلسطینی
مسئول برنامه بهداشت روانی فلسطین در نوار غزه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری قدس ( قدسنا ) گفت:درابتدا از خبرگزاری قدس به خاطر اهمیتی که برای موضوع فلسطین قائل است و مشکلات ملت فلسطین را برای افکار عمومی تشریح می کند قدردانی می کنم.متاسفانه امروز موضوع فلسطین و آرمان فلسطینیان ازسوی بسیاری از کشورها و سازمان های بین المللی به بوته فراموشی سپرده شده است ودیگررنج و مصیبت و ستمی که صهیونیستها در حق فلسطینیان مرتکب می شوند به دیگران انتقال داده نمیشود تا جامعه بین المللی و افکارعمومی جهانی از حقیقت آگاهی یابند و بدانند صهیونیست ها در طول بیش از شصت سال گذشته چه بلایی بر سر فلسطینیان آورده اند.
دکتر احمد افزود:رنج و مصیبت فلسطینیان در سرزمینهای اشغالی همچنان ادامه دارد و محاصره نوار غزه برهمه ابعاد و جوانب زندگی به خصوص زندگی بیماران تاثیر گذاشته است. وی اظهار داشت:محاصره نوار غزه بر زندگی بیماران از جمله نقل و انتقال آنان تاثیر منفی گذاشته است و برخی از آنان در آمبولانس ها به علت بسته بودن گذرگاه ها جان خود راقبل از رسیدن به بیمارستان از دست می دهند. تشدیدمحاصره نوارغزه همچنین تاثیر منفی زیادی بر دانش آموزان ودانشجویان وهمه فلسطینیهای که درغزه زندگی می کند گذاشته است وبهمین علت بیماریها درغزه بطور بی سابقه ای افزایش یافته است.
مسئول برنامه بهداشت روانی غزه تاکید کرد:دانش آموزان فلسطینی در غزه به علت محاصره و جنگ روانی و فیزیکی که رژیم صهیونیستی از 7سال گذشته برمنطقه تحمیل کرده است احساس امنیت و آرامش خودرا ازدست داده اند ودائما در بیم وهراس گذران میکنند به خصوص زمانی که از خانواده های خود دور یا در مدارس هستند.این موضوع باعث شده است که بسیاری از انان ( کودکان ) به بیماری های روانی صعب العلاج مبتلا شوند.
وضع موجود بر کودکانی که هم که درظاهر سلامتند اثرات سوئی گذاشته است. زنان نیز وضعیت مشابهی دارند و متاسفانه زنان باردار از امنیت و آرامش دردوران بارداری برخوردار نیستند ومشکلات اقتصادی،نگرانی آنان را در مورد آینده فرزندان وخانواده شان دوچندان کرده است.این گروه همیشه دراضطراب و پریشان حالی گذران میکنند که این امر بر جنین آنان تاثیر منفی میگذارد و در بسیاری موارد باعث سقط جنین میشود.
وی بااشاره به بیماریهای روانی دیگردرغزه اظهارداشت:این بیماریها مشکلات فراوانی را از جمله افزایش سن ازدواج شده است که این مسئله سلامتی روانی خانواده های فلسطینی را تهدید میکند.
دکتر احمد همچنین گفت: محاصره غزه شرایط اقتصادی سختی را برساکنان این باریکه تحمیل کرده است که طبعا این امرتاثیر منفی بسیار بدی بر جامعه فلسطین دارد و باعث افزایش بیماری های روانی بین فلسطینیان شده است. وی افزود:تصور کنید نرخ بیکاری امروز در غزه به 60 درصد رسیده است و این یعنی فقر مطلق.امروز یک شهروند فلسطینی در خانه ، خیابان ، سرکار و هر مکانی دیگری در معرض تهدید قرار دارد. وساکنان غزه بدلیل نبود امنیت نمیتوانند از ظرفیت و پتانسیل خود درسایه محاصره تحمیلی صهیونیست ها بهره ببرند.ولی باید بگویم برغم همه این سختیها و مشکلات رژیم اشغالگر نتوانسته است اراده و عزم ملت فلسطین ووحدت فلسطینیان راشکسن بدهد. وفلسطینی در هر جایی هست همچنان رژیم صهیونیستی را دشمن اول و آخر خود می داند و بر ضرورت آزادی قدس و مسجد الاقصی و سایر سرزمین مقدس فلسطین از لوث وجود اشغالگران غاصب تاکید دارد.
دکتر احمد عضو سازمان برنامه بهداشت روانی غزه خاطرنشان کرد:فلسطین یکی از معدود کشورهای جهان است که ساکنانش از بیماریهای فیزیکی مرتبط با بیمارهای روانی رنج می برند و هر روز به شمار آنان افزوده می شود و شیوع بیماریها در فلسطین به طور کلی و در غزه بخصوص بعلت شرایط حاکم بر آن هرروزحادتر میشود. وی درباره خدمات ارائه شده به مردم افزود: ما در زمینه های مختلفی برای آگاهی مردم و آموزش جامعه تلاش می کنیم و در صددیم اطلاعات کافی و مهارت های لازم را به مردم فلسطین درباره چگونگی زندگی در شرایط سخت بدهیم.هدف اصلی ما جلوگیری از بیماری های روانی است تا بتوانیم صلابت روانی شهروند فلسطینی را تقویت کنیم زیرا اکثر تحقیقات و مطالعات براین نکته تاکید دارد که وقتی صلابت روانی انسان افزایش یابد اضطراب و ناآرامی های روحی و روانی کاهش می یابد. دکتر احمد در مورد فعالیتهای درمانی در غزه هم اظهارداشت:برنامه بهداشت روانی فلسطین در غزه از طریق مراکز تخصصی از افراد مبتلا به بیماریهای روانی حمایت وبه آنان خدمات درمانی ارائه می کند.