۱۳۹۲ مهر ۱۰, چهارشنبه

زندگی مرحوم رهنمادرفلسطین معنامیشد


زندگی مرحوم رهنمادرفلسطین معنامیشد 8:49 | 10\07\1392
مرحوم رهنما در حقیقت اتمام حجتی بود برای انسانهایی که محدودیتهای جسمی ، سنی و مالی را توجیهی بر عدم فعالیت خود میدانند.







شیخ مصطفی رهنما مجاهدی خستگی ناپذیر بود که تمام زندگی وی را می شد در کلمه فلسطین معنا کرد .
دکتر مجتبی رحماندوست نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی مرحوم درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری قدس درباره ابعاد شخصیتی و مبارزاتی مرحوم شیخ رهنما افزود : من در طول دورانی که با مرحوم رهنما همکاری داشتم ، وی را انسانی "راست قامت" یافتم،یادم هست چند سال پیش که بر روی سر ایشان عمل جراحی انجام شده بود،با پانسمان درجمعیت دفاع از ملت فلسطین حضور یافت و پیگیر کارهای مربوط به فلسطین بود که برای من یاد آور روحیات جوانان دوران دفاع مقدس بود که با جراحتهای فراوان برای حضور در جبهه از بیمارستانها فرار میکردند.
وی مرحوم شیخ رهنما را شخصیتی خستگی ناپذیر توصیف کرد و افزود:وی وسیله نقلیه شخصی نداشت و در شرایط بسیار نا مساعد آب و هوایی همچنان به فعالیت خود ادامه می داد به طوری که در یکی از روزها درزیر بارش شدید برف من ایشان را در یکی از خیابانهای فرعی نزدیک به جمعیت دفاع از ملت فلسطین دیدم که برغم لغزندگی شدید معابر همچنان به راه خود ادامه میداد و با داشتن مشکلات جسمی فراوان غیرت سیاسی و غیرت انقلابی مثال زدنی داشت .
رحماندوست گفت: مرحوم شیخ رهنما یک شخصیت بین المللی بود و قبل از انقلاب بارها به خاطر حمایت از انقلاب مردم الجزایرو سایر ملتهای مسلمان به زندان افتاده و تمام زندگی وی را می شد در کلمه "فلسطین" معنا کرد و در بند بند زندگی شخصی ، نامگذاری فرزندانش و همه فعالیتهای کاری اش نام و نشانی از فلسطین دیده می شد .
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد : مرحوم شیخ رهنما همچنین در ارتباط با مسئله فلسطین بسیار "بروز " بود و به محض اینکه مجله جدیدی از جنبش حماس یا جهاد اسلامی بدستش می رسید ، بدقت مطالعه می کرد و برخی مطالب آن را علامتگذاری می کرد و زمانی که من دبیر کل جمعیت دفاع از ملت فلسطین بودم به بنده نشان میداد که فلان موضوع بسیار خوب است و اعلام حمایت کنید یا فلان مطلب ضعیف است انتقاد کنید.اینگونه نبود که با این مسائل کاری نداشته باشد و حتی نسبت به آنچه که در مورد فلسطین در ایران یا جهان عرب منتشر میشد نیز حساسیت به خرج میداد .
وی ادامه داد:فعالیت مرحوم رهنما در سن 87 سالگی نشان میداد که "انسانی زنده" به معنی واقعی کلمه است که نسبت به حوادث پیرامونی خود عکس العمل نشان میدهد و تلاش می کند اقدامی در حد توان خود انجام دهد .
دبیر کل پیشین جمعیت دفاع از ملت فلسطین در ادامه گفت : فعالیتهای شیخ رهنما بر روی مواضع دیپلماسی ایران در خارج از کشور خصوصا در عرصه مقاومت و فلسطین متمرکز بود .
رحماندوست تاکید کرد:مرحوم رهنما در حقیقت اتمام حجتی بود برای انسانهایی که محدودیتهای جسمی ، سنی و مالی را توجیهی بر عدم فعالیت خود میدانند همگی ما باید از ایستادگی و راست قامتی مرحوم رهنما درس بگیریم .