۱۳۹۲ مهر ۱۳, شنبه

تهدیدهای مصرموجب خوشحالی اسرائیل است

تهدیدهای مصرموجب خوشحالی اسرائیل است 12:59 | 13\07\1392
من واقعا نمی دانم غزه گرسنه و تحت محاصره چه تهدیدی برای امنیت مصر و ارتش قدرتمند این کشوراست.
که پیشرفته ترین سلاحهای ساخت آمریکا را در اختیار دارد محسوب میشود که مقامات مصری هرازچند گاهی اینگونه غزه را تهدید میکنند.







عبدالباری عطوان سردبیر سابق روزنامه القدس العربی، امروز در مقاله ای که در تعدادی از پایگاه های خبری از جمله فلسطین الیوم منتشر شده، ضمن انتقاد از تهدید های تازه یک مقام ارتش مصر علیه مردم غزه، این تهدیدها را باعث خوشحالی صهیونیستها و بیزاری جهان اسلام از ارتش مصر دانست.
به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا)عبدالباری عطوان در این مقاله با اشاره به اظهارات سرتیپ احمد وصفی مرد شماره دو ارتش مصردرتهدید غزه به اشغال خطاب به گروههای جهادی غزه گفته بود ما اجازه نخواهیم داد اقدامات جنایتکارانه خود را در سینا تکرار کنید و و سر هر فلسطینی که امنیت مصرراتهدید کند قطع خواهیم کرد.
عطوان در این باره گفت:من واقعا نمی دانم غزه گرسنه و تحت محاصره چه تهدیدی برای امنیت مصر و ارتش قدرتمند این کشور که پیشرفته ترین سلاحهای ساخت آمریکا را در اختیار دارد محسوب میشود که مقامات مصری هرازچند گاهی اینگونه غزه را تهدید میکنند.
وی با ابراز تردید از ادعاهای مقامات مصری مبنی براحساس تهدید ازجانب غزه تاکید کرد:آیا عقلانی است که با وجود اینکه ارتش مصر طی دو ماه گذشته تمام تونلهای غزه را خراب کرده، یک منطقه حائل در مرز ایجاد کرده وصدها تن از نیروهای نظامی خود را با تسلیحات سنگین از جمله تانک درمنطقه گمارده است،غزه امنیت مصر را تهدید کند.
عطوان با بیان اینکه کسی اعتراضی به صحبتهای وصفی مبنی بر لزوم اقدامات ارتش مصر برای فراهم ساختن امنیت این کشور ندارد نوشته است:در مقابل این مقام مصری باید بداند که وی حق ندارد مردم محاصره غزه را اینگونه تهدید و آنها را قربانی ناامنی های کشور خود بکند.
وی تاکید کرده است:جنگ چندماهه ارتش مصر با گروه های مسلح منطقه سینا تا کنون منجر به بازداشت شدن حتی یک فلسطینی نشده است، بنابر این، فلسطینی ها هیچ نقشی در ناامنی های سینا ندارد و تهدید این مقام مصر مبنی بر سربریدن هر فلسطینی که باعث ناامنی مصر شود، اظهاراتی بی جا و بیهوده است.
عطوان همچنین با انتقاد از تهدیدات اخیر مقامات مصری مبنی بر اینکه ممکن است ارتش مصر اقدام به اشغال غزه بکند با خنده دار توصیف کردن این تهدیدها تصریح کرده است:ارتشی با دارا بودن امکانات فراوان همانند ارتش مصر ممکن است ظرف 5 دقیقه بتواند غزه را اشغال کند و حتی یک گلوله به سوی این ارتش شلیک نشود زیرا مردم فلسطین این ارتش را ارتش خود می دانند و نه ارتش بیگانه متجاوز.
وی با اشاره به حملات رسانه ای احزاب و گروه های وابسته به نظام گذشته مصر علیه مردم غزه ادامه میدهد:ینگونه رسانه ها همزمان با پیروزی انقلاب مردم مصر که منجر به فروپاشی نظامی حسنی مبارک شده، تبلیغات منفی گسترده ای علیه مردم فلسطین بویژه ساکنان غزه برای ایجاد نوعی تنفر در بین مصریها در قبال فلسطینی ها براه انداخته اند.
نویسنده مقاله در ادامه با بی اساس خواندن ادعاهای مقامات مصری در خصوص به اصطلاح ناامنی مصر از ناحیه غزه، تاکید کرده است:مقامات مصر دراین مدت منطقه کوچکی بنام غزه که تنها 150 مایل مساحت دارد، را خطر اساسی برای امنیت مصر میدانند این در حالی است که آنها اسرائیل را که قدرت اشغالگر منطقه وهم مرز خود را از یاد برده اند و در مقابل کشور اتیوپی که با هدف سرقت آبهای رود نیل در حال سدسازی است به کلی فراموش کرده اند.
وی میافزاید:گروههای مقاومت به دور از نگرش ها و اعتقادات مذهبی و سیاسی آنها، هیچ گونه دشمنی در منطقه بجز اسرائیل ندارند و ملتهای اسلامی منطقه از جمله مصر را حامی و همپیمان خود می دانند، از اینرو این گروه ها ممکن نیست امنیت این کشورها را به خطر بیندازند.
عبدالباری عطوان در پایان این مقاله با بیان اینکه امیدواریم رهبران جدید ارتش مصر یادشان نرود که این ارتش بیش از 120 هزار شهید در راه دفاع از ملت ملت مصر در مقابل رژیم صهیونیستی تقدیم کرده، و بدلیل همین مساله چهار بار علیه اسرائیل وارد جنگ شده، امروز این تاریخ درخشان خود را با واژه هائی نامناسب سیاه نماید. زیرا این مساله علاوه بر توهین به ملت محاصره شده غزه، در شأن فداکاریهای ملت مصر و تاریخ این کشور نیست.