۱۳۹۲ مهر ۱۴, یکشنبه

تظاهرات دريايی ساکنان غزه و حامیان خارجی برای شکستن محاصره غزه

تظاهرات دريايی ساکنان غزه و حامیان خارجی برای شکستن محاصره غزه

[ 05/10/2013 - 10:02 ب.ظ ]
غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین



فلسطينی های ساکن باريکه غزه همراه با فعالان و حامیان خارجی مساله فلسطین به زودی تظاهراتی را با قايق در آب های نزديک باريکه غزه برای شکستن محاصره این منطقه برگزار می کنند .
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اتباع خارجی ساکن باريکه غزه آمادگی خود را برای مشارکت در اين تظاهرات اعلام کرده اند .
ائتلاف جوانان انتفاضه در بيانيه ای اعلام کرد: تعدادی از اتباع ايرلند ، سوئيس ، آمريکا ، ايتاليا، اسپانيا و برزيل هم اکنون ساکن باريکه غزه هستند و هماهنگی لازم با آنان برای مشارکت در اين تظاهرات انجام شده است .
ائتلاف جوانان انتفاضه تاکید کرد: فلسطينی ها و اتباع خارجی با قايق به مسافت 6 مايل در آب های نزديک باريکه غزه حرکت خواهند کرد. این در حالی است که رژیم صهیونیستی به هيچ فلسطينی اجازه عبور از 3 مايلی سواحل غزه را نمی دهد و به کشتی های محاصره شکن نيز اجازه نزديک شدن به غزه را نمی دهد .
بر اساس توافقنامه اسلو، فلسطينی ها می توانند تا 20 مايلی سواحل باريکه غزه به ماهيگيری بپردازند اما محدود شدن اين مسافت به 3 مايل باعث متضرر شدن هزاران ماهیگر فلسطینی ساکن این منطقه شده است .
به گفته نزار عياش، رئيس اتحاديه ماهيگيران غزه ؛ 98 درصد از ماهيگيران به علت جلوگيری رژیم صهیونیستی از فعاليت آزادانه آن ها در آب های نزديک غزه زير خط فقر زندگی می کنند .

لازم به ذکر است که رژيم صهيونيستی پس از پیروزی حماس در انتخابات و به دست گرفتن قدرت در باریکه غزه در سال 2006 این منطقه را تحت محاصره زمينی، دريايی و هوايی قرار داده است