۱۳۹۲ مهر ۱۰, چهارشنبه

وضعیت کودکان غزه اسف بار است

وضعیت کودکان غزه اسف بار است 11:02 | 10\07\1392
رحیمیان محاصره غزه توسط رژیم اشغالگرصهیونیست را اسف بار دانست و گفت:این محاصره باعث بحرانی شدن اوضاع آموزشی و بهداشتی کودکان فلسطینی این منطقه شده است .







کودکان غزه همچنان هزینه ددمنشه ایهای رژیم صهیونیستی را میدهند.
 به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از پایگاه خبری اتحادیه بین المللی نوجوانان و جوانان مخالف اشغالگری، سید ابوالقاسم رحیمیان دبیرکل اتحادیه بین المللی نوجوانان و جوانان مخالف اشغالگری بمناسبت روزهمبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی از جامعه جهانی ؛ سازمانها و نهادهای بین المللی و مدعیان دفاع ازحقوق بشرخواست تا به اوضاع نابسامان کودکان و نوجوانان فلسطینی درسراسر سرزمین های اشغال شده فلسطین خصوصا باریکه غزه رسیدگی کنند .
وی محاصره غزه توسط رژیم اشغالگرصهیونیست را اسف بار دانست و گفت:این محاصره باعث بحرانی شدن اوضاع آموزشی و بهداشتی کودکان فلسطینی این منطقه شده است . رحیمیان باتاکید بر اینکه امروزه کودکان و نوجوانان فلسطینی از همه ی حقوق اساسی خود منجمله آموزش؛بهداشت ورفاه محروم هستند اعلام کرد این محاصره ظالمانه تهدیدی برای حیات و جان این عزیزان است و امروزه تقریبا هیچ کس در غزه نیست که تحت تاثیرپیامدهای محاصره این باریکه قرارنگرفته باشد . ضمن اینکه این محاصره درواقع تاکیدی برتداوم اشغال سرزمین فلسطین و نبود اراده ی حقیقی درمیان اشغالگران فلسطین برای پایان دادن به رفتار اشغال گرانه اشان است .
وی خاطرنشان کرد: بنا بر اطلاعات واصله حملات هوایی این رژیم غاصب باعث تخریب تعداد زیادی از مدارس شده که متاسفانه برخی از آن ها دیگرقابل بازسازی و تعمیرنیست و به کلی نابود شده است و حتی اگرقابل تعمیرنیزباشد شرایط اقتصادی بسیارسخت چنین اجازه ای را نمی دهد و این فجایع درحالی اتفاق می افتد که ما شاهد آن هستیم که دانش آموزان درکشورهای مدعی حمایت از حقوق بشردرشرایطی بسیار مطلوب و با بهره مندی از امکانات آموزشی پیشرفته به تحصیل مشغول هستند.
رحیمیان با اشاره به اسارت تعداد زیادی از کودکان و نوجوانان فلسطینی در زندانهای این رژیم اشغالگر؛احکام صادره علیه آنها را محکوم کرد و ازنهادهای بین المللی خواست تا به مسئولیت اخلاقی و حقوقی خود درقبال این تجاوزات عمل کنند.
رحیمیان درخاتمه ازهمه ی سازمانهای مردم نهاد و اشخاص حقیقی وحقوقی فعال در حوزه مخالفت و مقابله با اشغال و اشغالگری خواست تا با بکارگیری تمام ظرفیت های موجود نسبت به اطلاع رسانی به همه مردم جهان با هدف آگاه نمودن مخاطبان از شرایط دردناک کودکان و نوجوانان سرزمین های اشغال شده و نقض گسترده حقوق بشرو حقوق بشردوستانه و قوانین و کنوانسیون های بین المللی ازسوی اشغالگران اقدام نمایند.