۱۳۹۲ مهر ۱۹, جمعه

شلیک هوایی اسراییل به قربانیان کشتی ماوی مرمره 11:17 | 19\07\1392


شلیک هوایی اسراییل به قربانیان کشتی ماوی مرمره 11:17 | 19\07\1392
"کنیث اوکیف"از کارکنان سابق نیروی دریایی آمریکا که در زمان حمله کماندوهای اسرائیلی درکشتی ماوی مرمره حضور داشت گفت:نظامیان صهیونیست از داخل بالگرد تیراندازی و چند نفر را کشتند.









یکی از فعالان ضد جنگ در دادگاهی در ترکیه فاش کرد که کماندوهای رژیم صهیونیستی از بالگرد به کشتی ماوی مرمره تیراندازی کردند.
بگزارش خبرگزاری قدس(قدسنا)بنقل از روزنامه صهیونیستی هاآرتص با گذشت بیش از سه سال از حمله کماندوهای ارتش رژیم صهیونیستی به کشتی ماوی مرمره ترکیه در31 می 2010 که به کشته شدن 9 تبعه ترک انجامید،یک فعال ضد جنگ روز گذشته (پنجشنبه) در شهادت خود در دادگاه ترکیه که جلسه داگاهی غیابی چهار فرمانده بازنشسته اسراییلی بود ادعای اسراییل مبنی بر دفاع نظامیان صهیونیست از خود درعرشه کشتی را زیر سوال برد و فاش کرد که نظامیان صهیونیست از داخل بالگرد وازهوا به سرنشینان کشتی مرمره آبی تیراندازی کردند.
جلسه دادگاه غیابی چهار فرمانده بازنشسته اسراییلی از جمله رئیس سابق ستاد ارتش نوامبر گذشته در استانبول آغاز شده بود و روز گذشته نیز دوباره با شهادت افرادی که در داخل کشتی بودند و همچنین خانواده قربانیان ازسرگرفته شد. "کنیث اوکیف"از کارکنان سابق نیروی دریایی آمریکا که در زمان حمله کماندوهای اسرائیلی با تابعیت فلسطینی-ایرلندی و فعال ضد جنگ که در کشتی ماوی مرمره حضور داشت در جلسه دادگاه گفت:نظامیان صهیونیست از داخل بالگرد تیراندازی و چند نفر را کشتند.
وی افزود:حدود5 الی 10 دقیقه پس ازآنکه بالگرد به کشتی نزدیک شد من سریعا خود را به پیکر یکی از فعالان در عرشه رساندم. وی قبل از ورود کماندوهای اسراییلی به کشتی کشته شده بود.
"اوکیف"ادامه داد:پس از آن به بالای کشتی رفتم دیدم که چند نفر دیگر زخمی و مرده بر روی زمین افتاده اند.واز هوا به سمت آنها تیراندازی شده بود. بعد از این حمله روابط بین رژیم صهیونیستی و ترکیه تیره شده است و مقامات ترکیه خواستار معذرت خواهی و دریافت غرامت شدند. رژیم صهیونیستی همچنان مدعی است که این حمله برای دفاع شخصی صورت گرفته بود.