۱۳۹۲ آبان ۱, چهارشنبه

گردان های قسام جزئیات عملیات شهادت طلبانه تل آویو را منتشر کرد [ 23/10/2013 - 08:42 ق.ظ ]

گردان های قسام جزئیات عملیات شهادت طلبانه تل آویو را منتشر کرد
[ 23/10/2013 - 08:42 ق.ظ ]
غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین



گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" ضمن بر عهده گرفتن مسئولیت عملیات شهادت طلبانه "تل آویو" در جریان جنگ سال 2012 رژیم صهیونیستی علیه باریکه غزه، جزئیات کامل و دقیق آنرا منتشر کرد.
گردان های قسام طی بیانیه ای نظامی که نسخه ای از آن در اختیار مرکز اطلاع رسانی فلسطین قرار گرفت، پس از شهادت محمد عاصی یکی از اعضای تیم مجری عملیات تل آویو و تکمیل جزئیات این عملیات خاطر نشان کرد که «با شهادت محمد رباح عاصی مبارز گردان های قسام در جریان جنایت دیروز سه شنبه ارتش صهیونیستی، جزئیات عملیات قهرمانانه "تل آویو" که روز چهارشنبه برابر با 21/11/2012 و در هشتمین روز از عملیات "سنگ های سجیل" به دست گردان های قسام صورت گرفت، تکمیل شد. این عملیات واکنشی قاطعانه و ضربه ای به عمق رژیم صهیونیستی در پاسخ به ترور ابو محمد جعبری (رحمت خدا بر او باد) فرمانده ارشد گردان های قسام بود که منجر به زخمی شدن بیش از 20 صهیونیست شد که حال 5 نفر از آنها وخیم گزارش شده بود.
در ادامه این بیانیه آمده است که «گردان های قسام امروز جزئیات کامل و دقیق عملیات قهرمانانه تل آویو را منتشر می کند. تیم مجری این عملیات، گروهی از مبارزان گردان های قسام متشکل از "احمد صالح احمد موسی (فرمانده تیم) اسیر دربند زندان های صهیونیستی، شهید محمد رباح عاصی (هر دو از شهرک بیت لقیا واقع در نزدیکی رام الله) و محمد عبد الغفار مفارجه از اهالی شهر الطیبه بود که در حال حاضر در زندان های صهیونیستی به سر می برد. این تیم قبل از عملیات "سنگ های سجیل" عملیات های متعددی اجرا کرده بود که آخرین مورد از آنها ورود به مجتمع در داخل منطقه صهیونیست نشین "شاعر بنیامین" واقع در میان رام الله و قدس بود. در آن عملیات، دو نفر از مبارزان قسام به نام های احمد موسی و محمد عاصی خود را هم شکل صهیونیست ها کرده و وارد این مجتمع شده بودند، اما به خاطر شرایط امنیتی سخت در این مجتمع از اجرای عملیات صرفنظر کرده بودند. این تیم در راه بازگشت از شهرک شاعر بنیامین خبر ترور احمد جعبری فرمانده ارشد گردان های قسام را شنیدند و برای انتقام گیری هم قسم شدند.
گردان های قسام خاطر نشان کرد که چند روز بعد، احمد موسی با همکاری شهید محمد عاصی بمبی به وزن 17 کیلوگرم و مجهز به سیستم کنترل از راه دور ساخت. روز اجرای عملیات، محمد مفارجه از اسرای گردان های قسام بمب مذکور را در داخل چمدانی جاسازی کرد و به وسیله خودروی شهید محمد عاصی خود را به نقطه مشخصی رساند. پس از آن، مفارجه سوار بر خودروی دیگری شد و از منطقه مودیعین راهی تل آویو شد. این مرحله از عملیات از ساعت 9 صبح تا ساعت 11:50 به طول انجامید. زمانی که مفارجه از اتوبوس شماره 142 متعلق به شرکت اتوبوسرانی "دان" پیاده شد و کیف حاوی بمب را در داخل آن گذاشت، فرمانده تیم یعنی احمد موسی راس ساعت 12 آنرا منفجر کرد که منجر به زخمی شدن چندین نفر از صهیونیست ها و وارد آمدن خسارت های مادی شد. پس از این عملیات، احمد موسی و محمد مفارجه بازداشت شدند و محمد عاصی تحت تعقیب و پیگرد قرار گرفت.
محمد عاصی در سال 2011 و با کمک احمد موسی به عضویت گردان های قسام درآمده و زیر نظر وی آموزش های لازم برای اجرای عملیات انفجار از راه دور و تیراندازی را فرا گرفته بود. او به همراه فرمانده خود از مناطق مختلف صهیونیست نشین در الخلیل، اریحا و سنجل بازدید کرده بود و در یک مورد عملیات شناسایی در شهرک کریات اربع واقع در الخلیل نیز مشارکت داشت. قرار بود شهید محمد عاصی پس از عملیات تل آویو، عملیات تیراندازی به سمت نظامیان صهیونیستی را در منطقه سنجل اجرا کند که تحت تعقیب قرار گرفتن وی پس از عملیات مذکور کار را سخت کرد و مانع از اجرای این عملیات شد.
گردان های قسام در ادامه بیانیه خود آورده است که محمد عاصی به ویژه پس از بازداشت اعضای تیم مجری عملیات تل آویو تحت پیگرد رژیم صهیونیستی قرار گرفت تا اینکه بامداد روز سه شنبه (22/10/2013) و پس از پناه گرفتن در یک غار واقع میان روستاهای کفر نعمه و نعلین در نزدیکی رام الله و درگیری مسلحانه با نظامیان صهیونیستی از ساعت 3:30 دقیقه بامداد تا ساعت 6 صبح، رویایش تحقق یافت و به افتخار شهادت نائل گشت.
گردان های قسام ضمن بر عهده گرفتن مسئولیت کامل عملیات تل آویو، تاکید می کند که تا به امروز به خاطر حفظ جان مبارزان خود از اعلام این مساله خودداری کرده بود.
شاخه نظامی جنبش حماس در پایان تاکید کرد که امروز و پس از شهادت آخرین عضو تیم مجری عملیات، مسئولیت آنرا بر عهده می گیریم و ثواب آنرا نثار روح شهدای عزیزمان و در راس آنها شهید احمد جعبری فرمانده ارشد قسام می کنیم و با شهدا و اسرا و اقشار مختلف ملت فلسطین عهد می بندیم که راه جهاد و مقاومت را تا آزاد سازی کامل ملت، سرزمین و مقدسات فلسطین ادامه خواهیم داد.