۱۳۹۲ آبان ۸, چهارشنبه

فتحی شقاقی، شهید غریب

فتحی شقاقی، شهید غریب

سالگرد فتحي شقاقي

سالگرد فتحي شقاقي
به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، هجده سال از شهادت دکتر فتحی شقاقی دبیرکل جنبش جهاد اسلامی سپری شد. دکتر فتحی شقاقی غریبانه به ضرب گلوله صهیونیست ها در یکی از خیابان های جزیره مالت به شهادت رسید.
دکتر مصطفی یوسف اللداوی پژوهشگر و نویسنده در سالگرد شهادت فتحی شقاقی نوشت: رونین برگمن روزنامه نگار در كتاب اسرار ترور فتحي گفته است كه اسحاق رابين نخست وزير سابق رژيم صهيونيستي پس از عمليات جهاد اسلامي در «بيت ليد» در سال 1995 كه منجر به هلاکت 22 صهیونیست و زخمي شدن 108 نفر ديگر شد، خود شخصا دستور ترور فتحي شقاقي را صادر كرد.
دکتر فتحی شقاقی به منظور کمک و حل مشکلات دهها هزار فلسطینی در لیبی به این کشور رفته بود. فلسطینی ها در آن زمان با فشارهای امنیتی و سیاسی و روانی از سوی نظام لیبی مواجه بودند.
فتحی شقاقی در حالی به شهادت رسید که برای کاستن از درد و رنج فلسطینی ها و حل مشکلات ملت فلسطین و کمک به آوارگان فلسطینی تلاش می کرد.
فتحی شقاقی رهبر ملی بزرگ و دبیرکل یک جنبش بود، اما سعی داشت بین مردم و در میان آوارگان فلسطینی زندگی کند. وی محافظ نداشت بلکه در همه کارها به خدا توکل می کرد و بدون ترس از ترور از خانه خارج می شد.
جنبش حماس اواسط سال 1991 دفتری در دمشق نداشت، هرچند که رهبری سوریه به این جنبش اجازه داده بود در این کشور فعالیت کند. فتحی شقاقی تنها دفتر خود را در اردوگاه یرموک به روی این جنبش گشود و امکانات این دفتر را در اختیار این جنبش قرار داد تا فعالیت خود را آغاز کند.