۱۳۹۲ مهر ۱۹, جمعه

اخاذیهای اسرائیل از تشکیلات خودگردان

اخاذیهای اسرائیل از تشکیلات خودگردان 12:44 | 19\07\1392
اسرائیل اراضی جیم را که به تنهائی 61% کل مساحت کرانه باختری را تشکیل می دهد و مامن اصلی فعالیتهای اقتصادی است به سیطره خود درآورد.







اخاذیها رژیم صهیونیستی از فلسطینی ها و تشکیلات خودگردان در سالهای اخیر تنها محدود به مسائل اقتصادی و امنیتی نمانده بلکه این مساله شامل مسائل سیاسی نیز شده است.
به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا)روزنامه"دار الخیلج" امروز در سرمقاله ای با عنوان "اخاذی های اسرائیل"، نوشت:بخش عمده ای از این اخاذیهای به شکل ساختاری از سوی اسرائیل در قلب توافق نامه های گذشته خود با طرف فلسطینی کاشته شده است.
این روزنامه درادامه نوشت:اسرائیل از همان ابتدا اقدام به تقسیم اراضی کرانه باختری به سه بخش "الف، ب و جیم" کرد به طوری که بخش آخر یعنی اراضی جیم که به تنهائی 61% کل مساحت کرانه باختری را تشکیل می دهد و مامن اصلی فعالیتهای اقتصادی فلسطین به شمار می آید را تحت سیطره خود قرار داد، پس از این نیز برای مکیدن منابع و منافع اقتصادی این منطقه، بخش عمده شهرکهای خود را در منطقه جیم احداث کرد.
در واقع اسرائیل با پیاده کردن این سیاست از همان ابتدا آینده اقتصادی فلسطین را در دست گرفت.تل آویو بااین ترفند کمکهای سایر کشورها به فلسطین را شدیدا تحت نظارت خود درآورده است.
این روزنامه تاکید کرد:سیاستهای پیشین رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها طوری چیده شده است که آنها برای شروع هر گونه فعالیت اقتصادی در منطقه جیم یا حتی واردکردن کوچکتریت اقلام نیازمند کسب موافقت اسرائیل هستند.
بر اساس این گزارش نه تنها کمکهای اسرائیل بلکه کمکهای بین المللی هم در صورت مخالفت رژیم صهیونیستی هیچگاه به کرانه باختری راه نمیابد. نویسنده این مقاله همچنین با اشاره به همکاریهای واشنگتن با تل الربیع (تلاویو) در تشدید محاصره اقتصادی فلسطینی ها نوشته است، هر گاه طرف فلسطینی کمترین مخالفتی با خواسته های این دو از خود نشان دهد، نه تنها کمک های اقتصادی واشنگتن کاهش می یابد، بلکه سایر کشورها نیز به طبع واشنگتن کمک های خود را کاهش می دهند و این همان چیزی است که گزارش بانک جهانی براذعان کرده است این ارگان بین المللی دراین گزارش تصریح کرده است که تولید ناخاص ملی فلسطین بین سالهای 2008 تا 2011 به میزان 9% کاهش یافته است.
این بانک همچنین اعلام کرده در صورتی که اسرائیل موانع خود را از سر راه اقتصاد فلسطین بردارد، فلسطین تنها با استفاده از سرزمینهای منطقه جیم می توانند سالانه 3.4 میلیارد دلار از این منطقه درآمد کسب کند. نویسنده این مقاله تاکید می کند در صورتیکه این درآمدها برای فلسطینی ها تحقق یابد آنها می توانند از کمک های کشورهای غربی بی نیاز شوند.
مسئله ایکه میتواند ثبات بیشتر تصمیمات سیاسی رام الله در قبال رژیم اسرائیل به همراه آورد. بر اساس این گزارش، وابستگی اقتصاد فلسطینی به کمک های خارجی و ودخالتهای تل آلربیع (تلاویو)به اهرم فشار بسیار قوی در دست آمریکا و رژیم صهیونیستی برای جهت دادن به سیاستهای فلسطینی ها بر اساس خواسته های خودشان تبدیل شده است.
این مقاله تصریح کرده است شرایط اقتصادی حاکم بر کرانه باختری حاصل تصمیم گیریهای و سیاستهای رژیم اسرائیل از جمله توسعه شهرک سازیها است و نه فعالیت حقیقی طرح های اقتصادی فلسطینی ها و هدف نهائی تل آویو سمت و سو دادن به مذاکرات سازشکارانه برای تحقق اهداف نهائی اسرائیل است. مسئله اساسی این است که فلسطینیها راهکار رهائی خود را از قید و بندهای اقتصادی رژیم صهیونیستی بیابند تا از آخاذیهای بی پایان رژیم اسرائیل و غربی نجات یابند.