۱۳۹۲ آبان ۸, چهارشنبه

نسل کشی کفر قاسم جنایتی فراموش نشدنی


نسل کشی کفر قاسم جنایتی فراموش نشدنی 12:17 | 08\08\1392
این روزها مصادف است با 57 امین سالروز جنایت نسل کشی صهیونیست ها در کفرقاسم. جنایتی 
که بر اثر آن 49 فلسطینی در نهایت مظلومیت شهید شدند


http://www.qodsna.com/NewsPage.aspx?newsid=38808









بگزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) بنقل از پایگاه اینترنتی عکا، این جنایت نسل کشی در روستای کفر قاسم واقع در منطقه خط سبز بین فلسطین اشغالی و کرانه باختری رود اردن رخ داد. ارتش رژیم صهیونیستی اکتبر سال 1956، 49 شهروند غیرنظامی عرب ازجمله چندین زن و کودک بین 8 تا 17 سال را قتل عام کرد.
موضوع از این قرار است که 29 اکتبر سال 1956 فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی در مرزهای فلسطین اشغالی/ اردن قانون منع آمد و شد در روستاهای عرب نشین در داخل اسراییل و مناطق مرزی اعلام کرد که از مهم ترین این مناطق کفر قاسم ، الطیره ، کفربرا ، جلجولیه ، الطیبه ، قلنسوه، بیر السکه و ابتان بود.
ارتش رژیم صهیونیستی ماموریت نظارت بر این قانون را به یگان مرزبانی اسراییل به فرماندهی سرگرد سموئل ملینکی سپرد و این افسر ارتش موظف بود از ایسخار شدمی فرمانده گردان های ارتش مستقر در مناطق مرزی دستور بگیرد. ایسخار شدمی نژادپرست نیز برای نابودی نژاد عربی در این روستاها به سرگرد ملینکی دستور داد قاطعانه قانون منع آمد و شد را اجرا کند ؛ نقض کنندگان را بازداشت نکند و مستقیما به سوی انان تیراندازی کند زیرا بازداشت درد سر زیادی دارد.
در این زمان ملینکی نظامیان تحت امرش را بسیج کرد و دستورات لازم را برای تیراندازی و بازداشت نکردن صادر کرد. ارتش نیز گروه هایی را در روستاهای عربی برای نظارت و اجرای قانون منع آمد و شد شبانه اعزام کرد و از شانس ساکنان روستای کفرقاسم ، گروهی به فرماندهی ستوان "جبرئیل دهان" مسئول امور در این روستا شد و نیروهای وی اقدامات وحشیانه ای را انجام دادند و به طور کورکورانه و بدون هدف به سوی خانه ها و ساکنان روستا تیراندازی کردند و شمار زیادی را بدون هیچ توجیهی قتل عام کردند.