۱۳۸۹ مهر ۱۷, شنبه

حصن نمایندگان قدس وارد 100 امین روز خود شد

تحصن نمایندگان قدس وارد 100 امین روز خود شد
1389/07/17


صد روز از تحصن نمایندگان بیت المقدسی تهدید شده به اخراج از قدس می گذرد و ستاد بین المللی حمایت از نمایندگان پارلمان فلسطین در قدس به تازگی فعالیت هایی را در راستای همبستگی جهانی با آنان در شبکه اجتماعی " فیس بوک " آغاز کرد.
به گزارش خبرگزاری قدس ( قدسنا ) به نقل از " عرب 48 " ، ستاد بین المللی آزادی نمایندگان تبعیدی اعلام کرد که ستاد اعلام همبستگی با نمایندگان بیت المقدسی از طریق " فیس بوک " ، فعالیت هایی را در حمایت از آنان آغاز کرده است.
این تلاش ها و فعالیت ها همزمان با گذشت صدمین روز از تحصن نمایندگان بیت المقدسی در داخل چادری در مقر صلیب سرخ در بیت المقدس آغاز شده است.
رژیم صهیونیستی چهار تن از نمایندگان بیت المقدس در مجلس قانونگذاری فلسطین و همچنین یک وزیر فلسطینی اهل این شهر را تهدید به تبعید از قدس کرده است.
به دنبال این تهدید که اقدامی نژادپرستانه از سوی صهیونیست ها قلمداد شد هوداران این شخصیتها با برپایی چادری بزرگ در برابر مقر صلیب سرخ جهانی دست به تحصن زدند که از زمان آغاز این تحصن یکصد روز می گذرد و شماری از فلسطینیان و شخصیتهای خارجی با حضور در این چادر همبستگی خود را با نمایندگان تهدید شده به اخراج اعلام داشتند.

Hamas legislators Khaled Abu Arafa (R), Ahmed Atun (C) and Mohammed Totah (L) attend Friday prayer inside the Red Cross offices in east Jerusalem on October 8, 2010 as they mark 100 days that the three Hamas MPs are taking refuge at organization�s headquarters to avoid expulsion from Jerusalem. Israel announced in July 2010 that four Hamas members of the Palestinian Legislative Council were stripped of their residency rights and given a deadline to leave the city.