۱۳۸۹ مهر ۲۹, پنجشنبه

کاروان شریان حیات 5 امشب وارد العریش مصر می شود

در راه سفر به منطقه محاصره شده باریکه غزه؛
[ 21/10/2010 - 02:59 ب.ظ ]
العریش ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

چهارشنبه شب گذشته نخستین گروه از اعضای کاروان شریان حیات 5 که به منظور رساندن کمک های بشر دوستانه به ساکنان محاصره شده باریکه غزه به این منطقه سفر می کند، وارد فرودگاه العریش مصر شدند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از خبرگزاری "شرق الاوسط"، نخستین گروه اعضای کاروان شریان حیات متشکل از 155 نفر از حامیان خارجی صلح وارد بندر العریش شده اند و منتظر هستند که گروه دوم نیز به آنها ملحق شوند.

این گروه قرار بود چهارشنبه شب را در العریش مصر باقی مانده و منتظر رسیدن کشتی باربری یونانی حامل کمک های بشر دوستانه و خودروهای متعلق به کاروان شریان حیات شدند که بر اساس برنامه انتظار می رفت در آخرین ساعات شب گذشته در بندر العریش پهلو بگیرد.

در همین راستا، زاهر بیراوی سخنگو و از اعضای کاروان شریان حیات 5 از تصمیم دولت مصر در زمینه موافقت با سفر هوایی اعضای کاروان شریان حیات ابراز خوشحالی کرده و گفت این مساله تاثیر بسیار خوبی بر روی اعضای کاروان داشت.

گفتنی است که کاروان شریان حیات 5 در راه سفر به باریکه غزه با مشکلاتی در زمینه ورود به خاک مصر مواجه شده بود که با وساطت و میانجیگری طرفین قطری و سوری توانست امکان ورود به خاک مصر به منظور انتقال به باریکه غزه از طریق گذرگاه مرزی رفح را پیدا کند.