۱۳۸۹ مهر ۱۸, یکشنبه

نصرالله: پرونده حريري سياسي شده است

یکشنبه 18 مهر 1389 | 15:08

سيد حسن نصرالله دبيرکل جنبش حزب الله لبنان
سيدحسن نصرالله، دبيرکل جنبش حزب الله لبنان از شيوه عملکرد دادگاه رسيدگي به پرونده رفيق حريري، نخست وزير فقيد لبنان انتقاد کرده است.


به گزارش خبرگزاري‌ها، سيد حسن نصرالله شنبه (17 مهر) در سخناني که از طريق ارتباط تلويزيوني پخش مي‌شد، دادگاه رسيدگي به پرونده رفيق حريري را متهم به حمايت از شاهدان دروغيني کرد که اين تحقيقات را به گمراهي مي کشانند.

دبير کل حزب الله لبنان از دادگاه رسيدگي به پرونده حريري خواست شواهد کافي درخور تحقيقات قضايي را جمع آوري و به گونه‌اي عمل کند که در تنظيم ادعانامه آتي خود تحت تاثير شهادت‌هاي ساختگي قرار نگيرد.

دبيرکل حزب الله در ادامه تصريح کرد نحوه رسيدگي اين دادگاه تاکنون مؤيد آن بوده است که اين تحقيقات کاملاً سياسي است و دادگاه بين‌المللي تلاش مي‌کند تحت پوشش قضايي اين اهداف را پيش ببرد.

سيد حسن نصرالله همچنين از امتناع دادگاه بين‌المللي از بررسي نقش اسرائيل در اين ترور انتقاد کرد.

رفيق حريري، نخست وزير سابق لبنان، در سال 2005 ميلادي براثر انفجار يک بمب بسيار قوي در مسير خودروي حامل وي در شهر بيروت کشته شد.

دادگاه ويژه سازمان ملل و دولت لبنان در ماه مه 2007 رسيدگي به اين پرونده را آغاز کرده است.

احزابي که از حمايت غرب در لبنان برخوردار هستند سوريه و جنبش مقاومت حزب الله لبنان را در ترور حريري دخيل دانسته‌اند، درحالي که دمشق و حزب الله قوياً اين ادعاها را رد کرده‌اند.

سعد حريري، نخست وزير لبنان در ماه سپتامبر (2010) به اشتباه سوريه را از عوامل پشت پرده ترور پدرش خواند اما بعداً تصديق کرد که اين اتهام جنبه سياسي داشته است.