۱۳۸۹ مهر ۲۴, شنبه

دعوت گروههای فلسطینی از رییس جمهوری ایران برای سفر به غزه


دعوت گروههای فلسطینی از رییس جمهوری ایران برای سفر به غزه
1389/07/23

شماری از گروههای فلسطینی مستقر در نوار غزه ضمن استقبال از سفر دکتر محمود احمدی نژاد به لبنان ابراز امیدواری کردند که رییس جمهوری اسلامی ایران سفر مشابهی را به نوار محاصره شده غزه داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) طارق المدلل از اعضای ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به استقبال مردم لبنان از سفر رییس جمهوری ایران گفت: لبنان این روزها شاهد یکی از خطرناکترین تهدیدهای غرب خصوصا آمریکا و اسراییل علیه خود است و تلاشهایی نیز برای ایجاد اختلافات داخلی، درگیریهای طایفه یی و ناامنی در این کشور صورت میگیرد.

وی تصریح کرد: سفر اقای احمدی نژاد دقیقا در زمان مناسب و با هدف تلاش برای تقوبت مواضع داخلی لبنانی ها در برابر چالش ها و خطرات پیش رو صورت گرفت.

المدلل از سفر رییس جمهوری ایران به لبنان و سایر کشورهای منطقه استقبال کرد و گفت: جبهه مقاومت دائما نیاز به چنین حمایتهای در برابر وحشی گری رژیم صهیونیستی دارد.

این عضو بلندپایه جنبش جهاد اسلامی فلسطین ابراز امیدواری کرد که احمدی نژاد برای تقویت موقعیت مردم نوار غزه در برابر ظلم های صهیونیستها و غرب و همچنین شکستن محاصره غزه سفری نیز به این منطقه محاصره شده فلسطین داشته باشد.

طارق المدلل ضمن دعوت از رییس جمهوری ایران برای سفر به غزه البته گفت: هرچند می دانیم که شرایط برای سفر اقای احمدی نژاد به غزه بسیار دشوار است.

از سوی دیگر اسماعیل رضوان از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به سفر احمدی نژاد به لبنان آن را در چارچوب عملکرد طبیعی یک دولت اسلامی با یک دولت عربی دانست و گفت: سفر رییس جمهوری ایران به لبنان جای هیچ شگفتی ندارد شگفت انگیز آن است که برخی از کشورهای عربی روابط مستحکمی با دشمن و برخی کشورهای غربی برقرار کرده اند.

این عضو حماس نیز ابراز امیدواری کرد که مردم فلسطین نیز بزودی میزبان رییس جمهوری ایران در نوار غزه باشند.

رضوان همچنین تصریح کرد که سفر متقابل مقامات کشورهای اسلامی و عربی به تقویت مقاومت مردم لبنان و فلسطین خواهد انجامید.

در همین پیوند خلیل ابو لیله از اعضای دولت منتخب مردم فلسطین در نوار غزه نیز خواستار سفر اقای احمدی نژاد به نوار غزه شد اما گفت : شاید این پیشنهاد با توجه به شرایط حاکم بر فلسطین کمی غیر منطقی باشد زیرا خطرات زیادی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار قدسنا از غزه، اهالی غزه از طریق تلویزیون و شبکه های ماهواره یی سفر دو روزه رییس جمهوری ایران به لبنان خصوصا سفر وی به نقاط مرزی این کشور با فلسطین اشغالی و همچنین سخنرانی های حمایتی وی از مردم فلسطین و مقاومت گروههای فلسطینی را از نزدیک پیگیر بودند.