۱۳۸۹ آبان ۲, یکشنبه

لارن بوث، خواهر زن بلر به اسلام گرويد

یکشنبه 2 ابان 1389 | 19:51
لارن بوث خواهر زن توني بلر نخست وزير پيشين انگليس
خواهر زن توني بلر، نخست وزير پيشين انگليس پس از زيارت بارگاه حضرت معصومه (س) در شهر قم ايران، به دين اسلام مشرف شده است.


به گزارش The Mail ، لارن بوث، خبرنگار و مجري برنامه به ياد فلسطين (Remember Palestine) شبکه پرس تي‌وي گفت: "يک روز عصر بود که نشسته بودم و اين فضاي روحاني ملکوتي را حس کردم که سعادت و سرخوشي را برايم به دنبال داشت."

لارن بوث 43 ساله که خواهر ناتني چري بلر است، اکنون محجبه شده و پنج نوبت در روز نماز اقامه مي‌کند و در مسجد حضور مي‌يابد.

وي گفت: "من ديگر گوشت خوک نمي‌خورم و هر روز قرآن مي‌خوانم. من تاکنون شصت صفحه از قرآن را خوانده‌ام. همچنين از زمان تشرف به دين اسلام هرگز مشروبات الکلي ننوشيده‌ام."

بوث که هم‌اکنون در شبکه خبري انگليسي زبان پرس تي‌وي ايران فعاليت مي‌کند، شش هفته پيش تصميم گرفت تا به اسلام مشرف شود و بلافاصله پس از بازگشت به انگليس، به اسلام گرويد.

بوث همچنين امکان استفاده از روبند را رد نکرد و گفت: "چه کسي مي‌داند که سير روحاني من را به کجا مي‌برد؟"

بوث پيش از سفر به ايران، زمان زيادي را صرف مطالعه فلسطين کرده و هميشه از قدرتي که اسلام در افراد ايجاد مي‌کند، در شگفت بود.

وي در آگوست 2008 همراه با 46 فعال حقوق بشر به غزه سفر کرد تا محاصره منطقه از سوي اسرائيل را برجسته کند و پس از آن از ورود به اسرائيل و مصر امتناع کرد.

لارن بوث ماه گذشته در سفر به ايران در نامه‌اي به توني بلر، ابراز اميدواري کرد که رئيس پيشين حزب کارگر انگليس استنباطش درباره اسلام را تغيير دهد.

وي در اين نامه نوشت: "نظر شما درباره جهان اين است که مسلمانان ديوانه، بد و خطرناک هستند."

بوث در اين نامه از بلر خواست تا در روز جهاني قدس که همه ساله همزمان با آخرين جمعه ماه مبارک رمضان برگزار مي‌شود و در اين روز مسلمانان در حمايت از مردم فلسطين و اعتراض به اشغال قدس از سوي اسرائيل اعتراض مي‌کنند، شرکت کند.

وي گفت: "اين‌جا در ايران مردم از ابراز همدردي با مردم فلسطين احساس غرور مي‌کنند."

لارن بوث که در سال 2004 به همراه همسر و دو دخترش به فرانسه نقل مکان کرده بود، پس از تصادف همسرش در آوريل 2009 و حادث شدن ضايعه مغزي، به انگليس باز‌گشته است.