۱۳۸۹ مهر ۲۵, یکشنبه

نشست هفتگی کابینه اسرائیل تحت محاصره حامیان شالیط





نشست هفتگی کابینه اسرائیل تحت محاصره حامیان شالیط
1389/07/25

هزاران نفر از حامیان " گلعاد شالیط" نظامی اسیر صهیونیستی در بند گروههای مقاومت فلسطینی امروز( یکشنبه) قصد دارند نشست هفتگی کابینه رژیم صهیونیستی را که به صورت نمادین قرار است در یکی از کیبوتسهای (شهرک های کشاورزی) قدیمی برگزار شود به نشانه اعتراض تحت اشغال خود درآورند.

به گزارش خبرگزاری قدس ( قدسنا ) به نقل از روزنامه صهیونیستی " یدیعوت آحارنوت " ، جلسه این هفته کابینه رژیم صهیونیستی قرار است به مناسبت صدمین سالروز تشکیل جنبش کیبوتیسم در کیبوتس " دگانیا " برگزار شود.

یئیل مارشک یکی از سامان دهندگان این اقدام اعتراض آمیز در این باره گفت:" ما به زودی کیبوتس " دگانیا " را از همه طرف به محاصره در می آوریم و از آن به عنوان اهرم فشاری بر ضد اعضای کابینه برای حل و فصل پرونده شالیط استفاده می کنیم.

وی گفت: نتانیاهو درتبلیغات انتخاباتی اش قول داده بود اشتباهات دولت ایهود اولمرت را تصحیح کند، ابهت اسراییل را به او بازگرداند و از امنیت و زندگی ما حمایت کند. آنچه که امروز ما شاهدیم حقارت است. چگونه ارتشی مانند ارتش اسراییل نمی تواند مخفیگاه شالیط را پیدا کند و یا با ربایندگان آن وارد مذاکره شود.

گفتنی است کیبوتس ها ، شهرک های کشاورزی یهودی هستند که پیش از ایجاد دولت جعلی اسراییل درفلسطین، با هدف غصب سرزمین های فلسطینی و تلاش برای ایجاد وطن ملی یهود در فلسطین تاسیس شد. شهرک های صهیونیست نشین امروزی به جای شهرکهای کشاورزی ان زمان تاسیس شده است. آمارها نشان می دهد که شمار ساکنان شهرک های کشاورزی به میزان زیادی کاهش یافته و امروز فقط 2 درصد مجموع ساکنان اسراییل را تشکیل می دهند. به نظر می رسد نتانیاهو که خود را وارث آرمانهای بن گورین اولین نخست وزیر رژیم صهیونیستی می نامد با درک این حقیقت در صدد احای دوباره شهرک های کشاورزی برآمده است.

یکی از روزنامه های اسراییل در این زمینه نوشت: روند شهرک نشینی صهیونیستی در قلب صهیونیسم قرار دارد و صهیونیسم بدون اسکان نخواهد بود. شهرک نشین در گذشته طلایه دار ملت یهود و بخشی از قدرت نظامی اسراییل به حساب می آمد، زندگی اش بدون رفاه و ایدئولوژی توسعه طلبانه صهیونیسم وفادار بود اما شهرک نشین امروز فردی رفاه طلب است که به دنبال راحتی، لذت و منفعت خود می گردد.

این همان نکته ای است که "زلیف شیف" تحلیلگر سرشناس روزنامه "هاآرتص" در شماره مورخه 17/6/1987 میلادی آن را امنیت دولوکس نامید. شهرک نشین های صهیونیست جدید در کرانه باختری نمی خواهند اسلحه یا خیش در دست بگیرند بلکه می خواهند ارتش اسراییل و سایر دستگاههای امنیتی، زندگی عالی را برایشان تضمین کنند.

"اسحاق رابین" در روزنامه"جروزالم پست" مورخه 4/2/1988 میلادی بر این مفهوم تأکید کرد. آنجا که گفت: شهرک نشین ها باری سنگین بر دوش تشکیلات نظامی هستند. ایهود باراک نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی نیز در سخنرانی خود در کنفرانس "هرتسلیا" که در روزهای 13 تا 16/12/2004 میلادی برگزار شد گفت: طرح ایجاد شهرک ها پس از سال 1967 میلادی یک اشتباه تاریخی بود که امروز بهایش را می پردازیم.