۱۳۸۹ مهر ۲۷, سه‌شنبه

تعویق ارسال کمکهای بین المللی به نوار غزه در پی کارشکنی مالک یونانی کشتی شریان حیات 5


تعویق ارسال کمکهای بین المللی به نوار غزه در پی کارشکنی مالک یونانی کشتی شریان حیات 5
1389/07/27

مالک یونانی کشتی شریان حیات پنج به این بهانه که کشتی او باری است و طبق قوانین بین المللی مجاز به حمل مسافر نیست مانع از آن شد که کمک های بین المللی برای مردم غزه روز گذشته از بندر لاذقیه سوریه به سوی بندر العریش مصر حرکت کند.



به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) فتحی ابو انصار رییس کمیته آزادیهای سندیکایی اردن به عنوان یکی از فعالان کشتی شریان حیات پنج با اعلام این خبر به رادیو الحقیقه گفت: حرکت این کشتی به سوی نوار غزه که قرار بود روز گذشته (دوشنبه) صورت گیرد به دلیل شکست در توافق با مالک کشتی در باره نحوه حمل بار و مشارکت کنندگان متوقف شد .

وی گفت: این درحالی است که پیش از آن مسئولان کاروان با مالک یونانی کشتی به طور شفاهی در باره حمل بار و افراد به توافق رسیده بودند.

ابو انصار افزود: مالک این کشتی که تحت پرچم مالت کار می کند دوشنبه در حالی که کاروان خود را آماده حرکت می کرد به یکباره هرگونه حرکت به سوی نوار غزه را منوط به اجازه کتبی از کشور مالت و دولت مصر دانست و حاضر نشد حرکت نماید.

برپایه این گزارش، مالک کشتی از مسئولان کاروان درخواست یکهزار دینار اضافی کرده بود و چون با مخالفت روبرو شد گفت که حاضر نیست به سوی بندر العریش مصر حرکت کند.

_____________________________________

این سفر دو شب به تعویق افتاده و اعضای کاروان باید دو شب دیگر در لاذقیه سوریه بمانند

کاپیتان کشتی گفته که کشتی نمی تواند 400 نفر را حمل کند و درخواست پول اضافی کرده