۱۳۸۹ مهر ۳۰, جمعه

کاروان "راه امید" در مسیر سفر به غزه وارد لیبی شد

به همراه 29 کامیون و 70 نفر از حامیان خارجی صلح؛
[ 21/10/2010 - 03:53 ب.ظ ]
تونس ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

کاروان کمک رسانی انگلیسی "راه امید" که به همراه 70 تن از حامیان صلح انگلیسی و 29 دستگاه کامیون حامل کمک های بشر دوستانه به سوی باریکه غزه سفر می کند، امروز پنجشنبه و پس از عبور از خاک تونس وارد کشور لیبی شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع آگاه، محمد حداد هماهنگ کننده فعالیت های این کاروان امروز پنجشنبه (21/10/2010) خاطر نشان کرد که مراجع تونسی برخورد خوبی با کاروان راه امید داشتند، اما هماهنگی خوبی میان سرویس های امنیتی این کشور و مسئولان کاروان به منظور حمایت و تامین امنیت کاروان صورت نگرفته بود.

وی با اشاره به اینکه قرار است استقبال مردمی گسترده ای از کاروان راه امید در مرزهای مشترک تونس و لیبی صورت گیرد خاطر نشان کرد که ما در تونس چندان برخوردی با شهروندان تونسی نداشتیم و تنها دیداری با برخی اصناف و فعالان تونسی در نزدیکی شهر مدنین داشتیم که یک پرچم فلسطینی و مقادیری کمک های مردمی و نامه های همبستگی آمیز با شهروندان فلسطینی به ما تحویل دادند.

کاروان راه امید در تاریخ 10 اکتبر جاری سفر خود را از انگلیس به سمت باریکه غزه آغاز کرده است و در مسیر خود از کشورهای فرانسه، آلمان، مراکش، الجزائر و تونس عبور کرده و قرار است پس از عبور از کشورهای لیبی و مصر خود را به باریکه غزه برساند.