۱۳۸۹ آبان ۴, سه‌شنبه

اوباما در مساله فلسطين بي طرف نيست!

شیخ الاسلام در گفتگو با العالم:اوباما در مساله فلسطین بی طرف نیست! شيخ الاسلام در گفتگو با العالم:
اوباما در مساله فلسطين بي طرف نيست!

پنج‌شنبه 25 شهریور 1389 ساعت 14:12

دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین با تاکید به اهمیت بالای مسئله فلسطین برای مسلمانان جهان، روز جهانی قدس را بهترین فرصت برای اعلام حمایت مسلمانان جهان از قدس و ملت مظلوم فلسیطن و خروش علیه رژیم صهیونیستی دانست.

" حسین شیخ الاسلام " یکشنبه شب درگفت وگو با شبکه خبری العالم ، با اشاره به توجه ویژه حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی به مسئله قدس و فلسطین حتی دو دهه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: امام خمینی (ره) از 25 سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در سخنرانی های سیاسی خودشان به موضوع هایی مانند آمریکا و قدرت های استکباری، صهیونیسم و اشغال سرزمین فلسطین می پرداختند.

وی اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هرسال را به عنوان روز جهانی قدس نشانگر درایت و دوراندیشی حضرت امام خمینی(ره) دانست و افزود: امام خمینی (ره) از همان آغاز آمریکا ، صهیونیسم و فلسطین را به یکدیگر مرتبط می دانستند و اینطور نیست که موضوع فلسطین بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مطرح شده است.

مشاور رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایجاد ارتباط بسیار نزدیک بین علمای اسلامی و قضیه فلسطین از سالها قبل ازپیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: امام خمینی (ره) با فتواها و تفکرات خودشان این ارتباط نزدیک بین مسلمانان و قضیه فلسطین را ایجاد کردند و حتی اجازه دادند سهمین را برای قضیه فلسطین خرج کنند.

شیخ الاسلام به این شعار اصلی مردم بعداز پیروزی انقلاب اسلامی " امروز ایران، فردا فلسطین" اشاره کرد و اظهارداشت: بلافاصله بعداز پیروزی انقلاب اسلامی سفارت رژیم اشغالگر صهیونیستی تعطیل و تحویل فلسطینی ها می شود و پرچم فلسطین بر فراز آن برافراشته شد.

دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین با بیان اینکه " نخستین جنبه مسئله فلسطین برای ما جنبه عقیدتی آن است"، خاطرنشان کرد: البته جنبه سیاسی و عقیدتی مسئله فلسطین از هم جدا نیست و ما طبق اسلام و قرآن موظف هستیم که ضد ظلم مبارزه کنیم و طبق قانون اساسی که تبلور میثاق ملت ما است، موظف هستیم از مستضعفین در مقابل مستکبرین دفاع کنیم.

وی که در برنامه یکشنبه شب من طهران (از تهران) شبکه خبری العالم و برای بررسی اهداف و نتایج برگزاری روز جهانی قدس شرکت کرده بود،" اقدام رژیم صهیونیستی در ساخت دیوار حائل در سرزمین فلسطین را نوعی عقب نشینی صهیونیست ها دانست " و گفت : رژیم اسراییل که قبل از پیروزی انقلاب و در نتیجه شکست های مفتضحانه برخی نظام های عرب در حال توسعه بود، اکنون در حال کوچکترشدن است.

مشاور رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رژیم اسراییل که یک زمانی همه پایتخت های عربی از آن می ترسیدند، به دست آقای سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان ذلیل شده است، او امروز می گوید اگر این رژیم درگیری را آغازکند ، هیچ کجای سرزمین های اشغالی برای اسراییلی ها امن نخواهد بود.

شیخ الاسلام با تاکید بر اینکه همه ملت ها حامی ملت فلسطین هستند، تصریح کرد: ملت ایران در حمایت و دفاع از ملت فلسطین تنها نیست و همه مسلمانان دنیا اعم از عرب و غیرعرب و حتی ملت ها در کشورهای غیر اسلامی با برگزاری روز قدس حمایت خود را از مردم فلسطین اعلام می کنند.

دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین با یادآوری حدیث " کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا " ، گفت: هر چند تنها یک روز در تقویم به نام روز قدس نامگذاری شده است اما در دل های مسلمانان هر روز، روز قدس است.

غرب حاضر نیست برای اسراییل همچون گذشته هزینه کند

وی با اشاره به انتشار گزارش هایی همچون گزارش قاضی یهودی " ریچارد گلدستون" درباره جنایت های رژیم صهیونیستی افزود: انتشار این گونه گزارش ها حاکی ازکاهش ارزش این رژیم برای غرب است تا جائیکه دیگر حاضر نیست مانند گذشته برای اسراییل هزینه کند. علت این امر هم ضعیف شدن اسراییل و برآورده نکردن خواسته ها و اهداف غرب در منطقه خاورمیانه است.

تجلیل از نقش رسانه ها در حمایت از فلسطین

مشاور رییس مجلس شورای اسلامی با تجلیل از نقش رسانه ها در حمایت از مساله فلسطین ، تاکید کرد: رژیم صهیونیستی پیش از این با در دست داشتن نبض رسانه های بزرگ توانسته بود این گونه القا کند که مظلوم بوده و فلسطینی ها تروریست هستند اما اینک به برکت فعالیت رسانه های آزاد اندیش ، جهان به دروغ بودن این ادعا پی برده است.

شیخ الاسلام خاطرنشان کرد: معکوس شدن جایگاه اسراییل در رسانه ها سبب شده است برخی سران این رژیم از سفر به برخی کشورهای جهان منصرف شوند زیرا در آن کشورها به اتهام ارتکاب جنایات جنگی علیه فلسطینی ها، تحت تعقیب دستگاه قضایی قرار می گیرند.

دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین خاطرنشان کرد: به همان اندازه که اسراییل ضعیف شده است، ما قوی شده ایم و به همین جهت " شیمون پرز " رییس رژیم صهیونیستی در کتاب خود اعتراف کرده است که اسراییل دیگر نخواهد توانست رویای تشکیل سرزمینی به وسعت " نیل تا فرات " را تحقق بخشد.

راهبرد مقاومت تا نابودی اسراییل ادامه خواهد یافت

وی تصریح کرد: این اعتراف ثابت می کند که راهبرد مقاومت ثمربخش بوده و هست ، بنابراین اسراییل و غرب بدانند که ما بر این راهبرد پافشاری خواهیم کرد و تا تحقق اندیشه امام خمینی (ره) مبنی بر نابودی اسراییل به این مقاومت ادامه خواهیم داد.

اسراییل دیگر نمی تواند نقش عامل وحشت را بازی کند

مشاور رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اسراییل دیگر نمی تواند نقش عامل وحشت را در منطقه بازی کند زیرا در زمینه سلاح های کلاسیک توانایی قابل ملاحظه ای ندارد.

شیخ الاسلام با یادآوری این سخن حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه " ما مکلف به وظیفه هستیم نه مکلف به نتیجه "؛ گفت: در مساله فلسطین وظیفه ایجاب می کند در مقابل استکبار مبارزه کنیم ، اگرپیروز شویم که سرزمین اشغال شده مسلمانان را آزاد خواهیم کرد و اگر شهید شویم به بالاترین درجه کمال رسیده ایم و این همان تعریف رسیدن به " احدی الحسنیین " است.

اختیار فلسطین بدست محمود عباس نیست

دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین با هشدار به پیامدهای هرگونه مذاکره تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی برای قضیه فلسطین ، تاکید کرد: اختیار فلسطین و قدس بدست محمود عباس نیست که درباره آن مذاکره کند ؛ قدس ملک همه مسلمانان و مبارزان است و او نمی تواند درباره آن با " باراک اوباما " رییس جمهور آمریکا و یا هر کس دیگری مذاکره کند.

وی افزود: محمود عباس در زمان " یاسرعرفات " به عنوان گزارشگر و جاسوس " دنیس راس" در تشکیلات خودگردان فعالیت و از ایفای نقش موثر توسط عرفات که نماینده واقعی فلسطینی ها بود، جلوگیری می کرد ، اینک همین جاسوس تبدیل به رییس تشکیلات خودگردان شده است ، بنابراین نمی توانیم او را نماینده واقعی ملت فلسطین بدانیم.

مشاور رییس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از یک کشورعربی که خلاف مسیر وحدت مسلمانان گام بر می دارد ، خاطرنشان کرد: مقصد نهایی این حرکت نه به نفع فلسطین بلکه به نفع جانشینی فرزند یک رییس جمهور بر مسند قدرت و در اصل به نفع مساله ای خانوادگی است.

اوباما میانجی بی طرفی نیست

شیخ الاسلام با تاکید بر اینکه آمریکا میانجی بی طرفی در موضوع فلسطین نیست، تصریح کرد: باراک اوباما که معتقد به حاکمیت یهودی بودن سرزمین اشغالی فلسطین تحت عنوان جعلی اسراییل است، چگونه از چنین شخصی می توان انتظار داشت برای آزادی قدس و بازگشت آوارگان فلسطینی میانجی گری کند؟