۱۳۸۹ مهر ۳۰, جمعه

چرا احمدی‌نژاد در قتلگاه صهیونیست‌ها قدم زد؟

تاریخ:1389/07/23 ساعت:02:12:25 کد:19116




محمود احمدی نژاد رئیس‌جمهور کشورمان در سفر به جنوب لبنان از روستای تاریخی و مقاوم بنت جبیل دیدن کرد؛ براستی علت این انتخاب و پیام‌های آن چه بود؟


بنت جبیل به معنای "خانه خورشید" یا "خانه صنایع سفال‌سازی" است. بنت به معنای دختر است و جبیل اسم مصغر جبل (کوه) می‌باشد. گفته می‌شود دختر یکی از پادشاهان تحت شرایطی به آنجا آمده و این منطقه معروف به بنت جبیل شده است.
شهر بنت‌جبیل در بخش غربی جنوب لبنان قرار دارد، از شرق به شهر عیترون، از شمال به کاونین، از جنوب به یارون و از شمال شرق به عیناتا، از شمال غرب به الطیری و از جنوب غرب به عین‌ابل و از جنوب شرق به مارون الرأس محدود می‌شود.
این شهر حدود 80 خاندان دارد که قدیمترین و بزرگترین آنها از نظر تعداد جمعیت "آل بزی" است. مهم‌ترین خاندان این شهر عبارتند از بیضون، شراره، سعد، جمعه، فرج، الحورانی، بوصی، الصغیر، الشامی، دباجه، حراجلی، الزین و حمقه.
وضعیت مذهبی بنت جبیل از مناطق دیگر جنوب لبنان بهتر است. از این شهر روحانیان زیادی برخاستند. این منطقه همچنین تاریخ طولانی در مبارزه با استعمار فرانسه دارد و در چندین دوره با اشغالگران درگیری‌ داشته‌اند.
با وجود اشغالگری، شرایط اقتصادی این شهر از دیگر شهرها و مناطق لبنان بهتر بود. این شهر در گذشته به کشت انگور شهرت داشته و بعد از آن گندم کاری، زیتون، تنباکو، پرورش زنبورعسل در آن رونق گرفت، پرورش دام و طیور نیز در این شهر رایج است.
در زمینه صنایع و بازرگانی، این شهر به صنایع و تولید کفش در بیروت و دیگر مناطق معروف است و در آن علاوه بر برخی صنایع حدود 22 کارخانه وجود دارد.

جایگاه استراتژیک بنت جبیل
این شهر به مخالفت با اشغالگری صهیونیست‌ها معروف است و مقر احزاب سیاسی و نیروهای مبارز بوده است. این شهر پیش از این شاهد یک رشته عملیات مقاومت اسلامی بود که بارزترین آن عملیات استشهادی "صلاح غندور " در سال 1995 است . وی در این حمله یک کاروان از نیروهای اشغالگر را هدف قرار داد که منجر به هلاکت 17 صهیونیست و زخمی شدن 15 نفر دیگر از آنان شد. در این حمله استشهادی 5 دستگاه خودرو آتش گرفت و بخش وسیعی از یک ساختمان نیز تخریب شد.
بنت جبیل پس از گذشت بیش از 22 سال اشغالگری، بامداد 23 ماه می سال 2000 از اشغال نظامیان صهیونیست آزاد شد.


bint-a694f.jpg
ارتش صهیونیستی هیچگاه کابوس جنگ در بنت جبیل را از یاد نخواهد برد. یکی از فرماندهان مقاومت در معرکه بنت جبیل می گوید:از جمله دلایل حملات ددمنشانه و ویرانی این روستا توسط اسرائیل آن بود که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله پس از عقب نشینی اسرائیل در سال 2000 در سخنرانی حماسی خود در این روستا، رژیم صهیونیستی را از خانه عنکبوت سست‌تر خوانده بود.
این سخنرانی آنچنان صهیونیست‌ها را خشمگین کرده بود که‌ آنها در طول جنگ 33 روزه بارها سعی کردند با دادن قربانیان زیاد تنها یک لحظه پرچم اسرائیل را در محل این سخنرانی به اهتزاز درآورند، اما موفق به انجام این کار نشدند.
این شهر شهدای زیادی را در راه آزادی لبنان و مبارزه با اشغالگری اهدا کرده است و هنوز هم افراد زیادی از این شهر در اسارت نیروهای اشغالگر به سر می‌برند.

بنت‌جبیل در جنگ 33 روزه
از هفته دوم جنگ 33 روزه، عملیات زمینی رژیم صهیونیستی با اعزام 30 هزار نیروی نظامی به مرز لبنان و فلسطین آغاز شد. ولی چند روز طول کشید تا مهمترین یگان رزمی اسرائیل یعنی تیپ ویژه «گولانی» ، دیواره میانی مرز لبنان را بشکافد و وارد لبنان شود، همه کارشناسان و تحلیلگران جنگی اذعان دارند که سخت‌ترین نبردها میان کماندوهای اسرائیلی و چریک‌های مقاومت اسلامی ، در روستای «بنت جبیل» اتفاق افتاد.
طبق اعتراف رژیم صهیونیستی ، 35 تن از نیروهای اسرائیلی در معرکه بنت جبیل به هلاکت رسیده و 20 تانک منهدم شد. یکی از فرماندهان ارتش اسرائیل می گوید: ما عملیات زمینی را از روستای مارون الرأس در نقطه مرزی آغاز کردیم و پس از اشغال این روستا، به سمت بنت جبیل حرکت کردیم. اما بعدها فهمیدیم که مارون الرأس برای ما تنها یک تله بود و عناصر حزب‌الله در قتلگاه بنت جبیل انتظار ما را می‌کشیدند و طولی نکشید که در مثلث عیناتا - بنت جبیل - مارون الرأس گرفتار شدیم.
بنت جبیل در طول جنگ، طی سه مرحله مورد حملات و بمباران وحشیانه ارتش اسرائیل قرار گرفت، مرحله اول از 13 جولای تا 24 همین ماه طول کشید. طی این مرحله، بدون آن که حمله زمینی صورت گیرد، شهر مرتباً بمباران می شد، حمله زمینی در 24 جولای با پیشروی یک گردان پیاده ارتش اسرائیل آغاز شد که مورد حمایت یگان زرهی و تانک بود. در همان ابتدای درگیری‌ها، 2 سرباز اسرائیلی کشته و چند تن دیگر مجروح شدند و اهالی بنت جلیل شاهد بودند که نیروهای اسرائیلی در حالی که می‌گریستند، جنازه‌ها و مجروحان را به عقب می‌کشیدند.

بنت جبیل گورستان صهیونیست‌ها
مرحله دوم عملیات از بیست وچهارم تا بیست ونهم جولای (نهم مرداد) ادامه یافت، دشمن در این مدت تلاش کرد که از طریق تپه مارون و شهرک عیناتا و تپه مسعود، بنت جبیل را اشغال کند.اما طولی نکشید که در کمین نیروهای مقاومت افتادند و نبرد تن به تن آغاز شد. در این معرکه ، 8 تن از کماندوهای اسرائیلی کشته و 31 نفر مجروح شده و در نهایت مجبور به عقب‌نشینی شدند. اسرائیل بار دیگر از تپه مسعود نیز به بنت جبیل حمله کرد، اما این حمله نیز ناکام ماند و سربازان اسرائیلی، در خانه‌های اطراف تپه مسعود سنگر گرفتند. ولی با پاتک روز بعد حزب‌الله ناچار به عقب‌نشینی شدند. بالاخره در 29 جولای ، اسرائیل مجبور به ترک بنت‌جبیل شد. یکی از سربازانی که از این معرکه جان سالم به در برد ، گفته است: احساس می کردیم درختان زیتون به ما شلیک می‌کنند و در هر گوشه، کمینی هولناک نهاده شده بود.
مرحله سوم، از بیست ونهم تا هشتم ماه آگوست (هجدهم مرداد) طول کشید. در این مرحله بود که بنت جبیل به شکل انتقام جویانه‌ای هدف بمباران رژیم صهیونیستی قرار گرفت و ویران شد. آخرین مرحله هجوم اسرائیل به بنت جبیل زمانی بود که با بمباران سنگین منطقه، نیروهای اسرائیلی تصور کردند که هیچ موجود زنده‌ای در بنت جبیل باقی نمانده است. لذا از منطقه "صف الهوا" شروع به پیشروی کردند.

A0212239.jpg

روز نهم آگوست (نوزدهم مرداد) ارتش اسرائیل با بهره گیری از تعداد خیلی زیادی نیرو که به گفته شاهدان، تا 200 نفر می رسید، تلاش کرد یک بار دیگر از مدخل شمالی عیناتا به سمت بنت جبیل پیشروی کند. اما، به محض اینکه نیروها به منطقه‌ای که نظامیان (اسرائیلی) آن را قتلگاه نامیدند، وارد شدند، جایی که هیچ پناهگاهی برای آنها در مقابل گلوله‌های رزمندگان مقاومت نبود، از همه طرف هدف آتش قرار گرفتند.
ارتش رژیم صهیونیستی تلاش زیادی کرد تا حداقل بتواند پرچم خود را بر فراز محل سخنرانی تاریخی سید حسن نصرالله در سال 2000 برافراشته کند، اما موفق به این کار هم نشد. نسبت رزمندگان حزب‌الله در بنت جبیل در برابر نیروهای اسرائیلی ، 5 تا 10 درصد بود. تعداد شهدا 18 تن از اهالی بنت جبیل و 14 تن از رزمندگان حزب‌الله بود که 2 تن از آنها ، از فرماندهان برجسته مقاومت بودند.این در حالی است که بر اساس اعترافات اسرائیلی‌ها، در نبردهای بنت جبیل حدود 35 نظامی صهیونیستی به هلاکت رسیدند و حدود 20 دستگاه تانک آنها نیز منهدم شد.

خفت و خواری، سوغات احمدی‌نژاد برای صهیونیست‌ها
حضور "محمود احمدی نژاد" رئیس‌جمهور ایران در جنوب لبنان همانگونه در رسانه‌های غربی و اظهارات سران صهیونیست نیز روشن است، بیش از سفر وی به بیروت و دیدار با سران لبنان خشم رژیم صهیونیستی را برانگیخته است، یکی از علت‌های این خشم زایدالوصف این است که بودن وی در این مناطق و انتخاب دقیق محل‌های حضور، سخنرانی‌ها و تجمع‌های مردمی در استقبال از وی در جنوب این کشور یاد و خاطره روزهای تلخی را برای صهیونیست‌ها زنده خواهد کرد که از آن فراری هستند.
انتخاب بنت جبیل به عنوان یکی از اصلی‌ترین مراکز حضور رئیس‌جمهور کشورمان پیام‌های زیادی را به تمام دنیا می فرستد، پیام پیروزی عدالت بر ظلم و بیداد، پیام فرو افتادن گردنکشان و مستبدان، پیام حضور همیشگی ایران در برابر مظلومان تنها بخشهایی از عواملی است که اسرائیل را خشمگین کرده است.
بنت جبیل یاد و خاطره عنکبوتی را زنده می‌کند که همه به سست بودن خانه‌اش پی بردند، یاد و خاطره سخنرانی که در سال 2000 و بعد از خروج نیروهای اشغالگر از لبنان از سوی سید حسن نصرالله پیشوای مقاومت لبنان انجام شد و مبارزان مقاومت در جنگ 33 روزه به خوبی موفق شدند تا این سخنان را به اثبات برسانند.
حضور رئیس‌جمهور کشورمان در نزدیک‌ترین مناطق مرزی همجوار با سرزمین‌های اشغالی کابوسی برای رژیم صهیونیستی به همراه خواهد داشت که تا سالها با آن دست و پنجه نرم خواهد کرد، خفت و خواری بهترین ارمغان این سفر برای صهیونیست‌هاست و مژده زوال ببر کاغذین اسرائیل سوغاتی است که احمدی نژاد برای بنت‌جبیل به همراه برد.