۱۳۸۹ مهر ۲۷, سه‌شنبه

ردم ترکیه خواستارقطع کامل رابطه آنکارا با اسراییل شدند

مردم ترکیه خواستارقطع کامل رابطه آنکارا با اسراییل شدند
1389/07/27
با تحصن در برابر سفارت رژیم تل آویو در استانبول

صدها نفر از مقامات سیاسی ، نمایندگان احزاب و حامیان فلسطین در ترکیه در برابر سفارت رژیم صهیونیستی در شهر استانبول این کشور در حمایت از اسیران فلسطینی در زندان های اسرائیل تظاهرات کردند و خواستار قطع رابطه کامل آنکارا با تل اویو شدند.
به گزارش خبرگزاری قدس(قدسنا) به نقل از منابع خبری، احزاب و گروه های ترک حامی ملت فلسطین با همکاری کمیته تحریم اسرائیل و سندیکا و اتحادیه وکلای ترکیه تظاهرات گسترده ای را در برابر سفارت رژیم صهیونیستی در شهر استانبول ترکیه برگزار کردند و با سر دادن شعارهای ضد صهیونیستی و برافراشتن پرچم فلسطین و همچنین حمل پلاکاردهایی حمایت شدید خود را از اسیران فلسطینی و نفرت شدید خود را از صهیونیست ها اعلام کردند.
تظاهر کنندگان با حمل پلاکاردهایی خواستار حمایت از ملت فلسطین شدند. آنان همچنین با سر دادن شعارهایی خواستار آزادی بدون قید و شرط اسیران فلسطینی از زندان های رژیم اسرائیل شدند.

تظاهر کنندگان خشمگین همچنین با حمل تصاویر و پوسترهایی از احمد سعدات دبیرکل جنبش خلق برای آزادی فلسطین خواستار افشای جنایات صهیونیست ها در حق اسیران فلسطینی شدند.
تظاهر کنندگان از حزب " عدالت و توسعه " حزب حاکم بر دولت ترکیه خواستند روابط سیاسی و اقتصادی خود را به طور کامل با صهیونیست ها قطع ، به طور همه جانبه از ملت فلسطین حمایت و با آغوش باز از مقاومت جانانه فلسطینیان تا احقاق حقوق ملت فلسطین حمایت کنند.
شرکت کنندگان در این تظاهرات "ضرورت ادامه تحریم رژیم صهیونیستی و تلاش برای انزاوی این رژیم غیر قانونی در منطقه و جهان" را در استانبول فریاد زدند.
تظاهرکنندگان از مقاومت احمد سعدات که در زندان صهیونیست ها به سر می برد و دیگر اسیران فلسطینی در بند اسرائیلی ها ستایش و بر حمایت همیشگی از جنبش ملی اسیران فلسطین و حمایت از حقوق عادی ، انسانی و قانونی آنان تاکید کردند.

____________________________________________