۱۳۸۹ مهر ۲۶, دوشنبه

روزنامه "آبزرور" از سقوط قریب الوقوع کابینه نتانیاهو خبرداد


روزنامه "آبزرور" از سقوط قریب الوقوع کابینه نتانیاهو خبرداد
1389/07/26

روزنامه انگلیسی " ابزرور" در خبری به نقل از منابع آگاه خود در تل اویو فاش کرد که حکومت ائتلافی اسراییل به سبب بن بست پیش آمده در مذاکرات صلح با طرف فلسطینی و همچنین موضوع تصویب قانون تابعیت اسراییلی در آستانه سقوط قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری قدس(قدسنا) این روزنامه انگلیسی به عنوان نمونه به تهدید اسحق هرتزوگ وزیر امور اجتماعی اسراییل به استعفا در اعتراض به توقف مذاکرات اشاره کرد و نوشت: هرتزوگ تهدید کرده است چنانچه مذاکره با طرف فلسطینی همچنان به سبب مخالفت با توقف شهرک سازی در تعلیق باشد از ائتلاف کناره گیری کرده و استعفا خواهد داد.

به نقل از آبزرور در پی انتقادات شدید برخی وزرا از توقف مذاکرات با طرف فلسطینی و همچنین تضادهای بوجود آمده به سبب تصویب قانون تابعیت و یا همان سوگند به یهودیت اسراییل نشانه ها برای سقوط کابینه ائتلافی نتانیاهو تا انجا جدی شده است که خود نخست وزیر رایزنی هایی را با زیپی لیونی رییس حزب مخالف (کادیما) جهت تشکیل حکومت جدید ، صورت داده است.

در همین حال روزنامه گاردین نیز نوشت: با اعلام ساخت 238 واحد مسکونی جدید در قدس شرقی همانجایی که فلسطینی ها آن را پایتخت دولت آینده خود می دانند و همچنین در سایه تلاشهای پیچیده آمریکا برای احیای مذاکراتی که متوقف شده است ایهود باراک وزیرجنگ اسراییل از فروپاشی دولت ائتلافی خبر داد.

به نوشته این روزنامه انگلیسی باراک که خود در درون حزب کار به شدت در آستانه سقوط قرار دارد یکی از ارکان اصلی و در عین حال شکننده ائتلاف حکومتی نتانیاهو محسوب می شود.