۱۳۸۹ مهر ۲۱, چهارشنبه

جزئیاتی پیرامون کاروان ْآسیایی شکست حصر غزه

چهارشنبه 21 مهر 1389 ساعت 20:10

نماینده اتحادیه امت واحده جزئیات حرکت کاروان آسیایی شکست حصر غزه را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا غفوری نماینده اتحادیه امت واحده در کنفرانس خبری که بعدازظهر روز چهارشنبه برگزار شد، گفت: به دنبال حمله رژیم صهیونیستی به کشتی آزادی در خرداد ماه گذشته و شهادت 9 تن از فعالان عرصه فلسطین طی رایزنی‌های انجام شده، کشورهای آسیایی هند، پاکستان، ترکیه، سوریه، مالزی، اندونزی و ... کاروانی با هدف "شکست حصر غزه" توسط برخی فعالان اجتماعی مستقل آسیایی تشکیل شد.

وی ادامه داد: این کاروان قرار است یازدهم آذر ماه 2 دسامبر از دهلی نو به صورت زمینی به سمت ترکیه و سوریه حرکت کرده و از آن‌جا با کشتی عازم غزه شود.

وی ادامه داد: در این کاروان تعداد زیادی از شخصیت‌های علمی و فرهنگی آسیایی حضور خواهند داشت.

نماینده اتحادیه امت واحده با اشاره به حمله اخیر رژیم صهیونیستی به کاروان آزادی بیان کرد: بعد از این حمله که با هدف جلوگیری از موج حمایت‌ها از ملت فلسطین انجام شد، تصمیم بر آن شد تا با ساماندهی دقیق حرکت بعدی و آسیایی سازماندهی شود و از آن‌جا که فلسطین در آسیا است و حرکت آسیایی در حمایت از آن انجام نشد، کمیته همبستگی با مردم فلسطین با هدف حمایت از مردم فلسطین و شکستن حصر غزه و نزدیکی و ارتباط با NGO‌های فعال آسیایی سازماندهی شد.

وی گفت: اولین برنامه انجام شده از سوی کمیته راه‌اندازی کاروان زمینی بود تا دوم دسامبر جاری حرکت زمینی‌اش را از هند آغاز کند که پیش از این تاریخ نمایندگان کشورها باید در هند جمع شوند و در تاریخ معین حرکت را آغاز کنند. کاروان بعد از شروع حرکت به پاکستان و ورود به شهرهای لاهور و کراچی، وارد شهرهای زاهدان، کرمان، یزد، تهران و تبریز در ایران خواهد شد و سپس به ترکیه، سوریه می‌رود و بعد از طریق دریای مدیترانه با کشتی به غزه می‌رود. هدف از این اقدام حمایت از مردم غزه و انتقال کمک‌های جمع‌آوری شده در طول مسیر به مردم غزه و شکست محاصره است.

وی خاطرنشان کرد: ‌کاروان در نظر دارد پس از ورود به هر شهر با برپایی جلساتی کمک‌های مردمی را برای ارسال به غزه جمع‌آوری کند تاکنون 17 کشور برای حضور در این کاروان اعلام آمادگی کرده‌اند.

در ادامه این کنفرانس روح‌الله رضوی نماینده کمیته هماهنگی آسیایی حمایت از مردم فلسطین با اشاره به همراهی جریانات مختلف کشورهای شرکت کننده گفت: تلاش بر آن است تا 500 عضو آسیایی کاروان شکست حصر غزه پرچم تمامی کشورهای عضو را همراه داشته باشند.

وی مهمترین اهداف این اقدام را ایجاد جریان و همبستگی آسیایی دانست و گفت: با وجود قرابت‌های فرهنگی (با فلسطین) هنوز چنین تشکلی (آسیایی) شکل نگرفته است. قرار است نشستی اواخر اکتبر در لبنان و نشست دیگری هم اول نوامبر در مالزی برگزار شود.

وی افزود: انتظار می‌رود با توجه به علاقه مردم ایران به مردم فلسطین، مردم زیادی با این کاروان و اقدام آن‌ها همراه شوند و کمک‌هایی را به مردم فلسطین اختصاص دهند.